گزارش هایی درباره موج عظیم ابتلا

کرونا در چین بیداد می کند

۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۶۶۴۱ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
بر اساس برآوردهای داخلی تایید نشده، تنها در سه هفته اول دسامبر ۲۴۸ میلیون نفر یا ۱۸ درصد از جمعیت به کرونا مبتلا شده اند. بر اساس یادداشت‌های نشست کمیسیون بهداشت ملی در پکن که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، احتمالا ۳۷ میلیون نفر تنها روز سه‌شنبه هفته گذشته به این ویروس مبتلا شدند.
کرونا در چین بیداد می کند

نویسنده: بیرته بردو

دیپلماسی ایرانی: پس از پایان سیاست کووید صفر در چین، ویروس کرونا به سرعت در این کشور گسترش می‌یابد: با این حال، تعیین میزان دقیق آن دشوار است، زیرا ارقام رسمی احتمالا بسیار کمتر از موارد واقعی هستند.

بر اساس برآوردهای داخلی تایید نشده، تنها در سه هفته اول دسامبر 248 میلیون نفر یا 18 درصد از جمعیت به کرونا مبتلا شده اند. بر اساس یادداشت‌های نشست کمیسیون بهداشت ملی در پکن که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، احتمالا ۳۷ میلیون نفر تنها روز سه‌شنبه هفته گذشته به این ویروس مبتلا شدند.

افراد حاضر در این گفت وگو، اطلاعات ارائه شده توسط خبرگزاری بلومبرگ و فایننشال تایمز را تایید کردند. طبق گزارش فایننشال تایمز، سان یانگ، معاون سازمان بهداشت این تخمین ها را انجام داده است. به گفته وی، این ویروس به سرعت در بین جمعیت میلیاردی گسترش می یابد. آمار رسمی برای سه هفته اول ماه دسامبر، تنها به 62 هزار مورد ابتلا در سراسر کشور اشاره می کند.

به گزارش یک پورتال اینترنتی که توسط حزب حاکم کمونیست اداره می شود، رئیس اداره بهداشت چینگدائو روز جمعه گفت تنها در این شهر "بین 49 هزار تا 53 هزار مورد عفونت جدید" در روز دیده می شود. موارد متعددی از ابتلا نیز از سایر نقاط کشور گزارش شده است. بر این اساس، دولت انتظار دارد که 80 درصد از جمعیت این استان، یعنی حدود 36 میلیون نفر تا ماه مارس مبتلا شوند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد که روز گذشته 4103 مورد جدید ابتلا در سراسر کشور ثبت شد. تنها 31 مورد جدید به طور رسمی از استان شاندونگ، جایی که چینگدائو در آن قرار دارد، گزارش شده است.

جمهوری خلق چین به‌طور غیرمنتظره ای پایان سیاست بحث‌برانگیز کرونای خود را در این ماه پس از اعتراضات سراسری اعلام کرد. از آن زمان تاکنون، تعداد مبتلایان به شدت افزایش یافته است. داروها کمیاب شده است و بیمارستان ها شلوغ هستند. به دلیل افزایش تعداد مرگ و میرها، ظاهرا کوره های جسد سوزی و شرکت های تدفین با مشکل مواجه هستند.

به گفته مسئولان، اکنون به دلیل پایان التزام به انجام آزمایش، تخمین تعداد مبتلایان به کرونا غیرممکن است. مقامات همچنین تعریف پزشکی مرگ و میر ناشی از کرونا را محدود کرده اند، بنابراین ناظران می گویند تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار کمتر از میزان واقعی است.

منبع: اشپیگل / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس چین شیوع ویروس کرونا در چین کرونا در چین ابتلا به کرونا شیوع کرونا


( ۱۲ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۸
به گزارش های غربی در مورد چین در هیچ مورد ان توجه نکنید۔یک عناد بی دلیل خاص در اخبار مربوط به چین دیده میشود۔ در مورد کرونا در کشورهای جهان وچین به china covid World o meter death که امار تقریبا صحیحی انتشار میدهد مراجعه کنید۔این تقریبا مشخص است که واکسیناسیون با توجه به سیستم تغذیه و میزان رعایت پیشگیری ها فردی واجتماعی ارزش واعتبار خود را نه بطور کامل بلکه بگونه تدریجی از دست میدهد۔ممکن است الودگی به نسبت گذشته زیاد باشد مرگ ومیر ان چنان نیست۔۔تعداد مرگ ومیر کرونا تا این تاریخ در چین با توجه به جمعیت چین هنوز قابل صرفنظر کردن است۔امید است هم در چین وهم در دیگر کشورها با همکاری دولتها ومردم کنترل شود۔