درگیری ارتش سوریه با نظامیان آمریکایی در قامشلی

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۸۹۵۱۰ سرخط اخبار

منابع سوری از درگیری ارتش سوریه با نظامیان آمریکایی در حومه قامشلی و حملات هوایی تروریست‌های آمریکایی به منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه با گشتی آمریکایی در حومه قامشلی درگیر شد که بر اثر این درگیری یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

این شبکه به نقل از منابع خود اعلام کرد: درگیری‌ها هنگامی رخ داد که نیروهای سوری در صدد توقف گشتی آمریکایی در روستای تل حامو در حومه قامشلی و به اهتزاز درآوردن پرچم سوریه بر فراز آن برآمدند.

این منابع افزودند: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی بر فراز حومه قامشلی به پرواز درآمدند و صدای انفجار در منطقه پس از حادثه فوق شنیده شد و اینکه منطقه مذکور هدف قرار گرفته شده است.

این در حالی است که شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد که هواپیماهای آمریکایی سه حمله به روستا به منظور تامین امنیت خروج گشتی‌های نظامی خود از اطراف روستا، انجام دادند.

سانا هم اعلام کرد: در جریان تیراندازی نظامیان اشغالگر آمریکایی به ساکنان روستاهای خربه عمو و حامو در شرق شهر قامشلی که در مرکز ایست و بازرسی ارتش سوریه که مانع عبور گشتی آمریکایی شده بود، یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد و آمریکایی‌های مستقر در این مرکز را سنگباران کردند و پرچم آمریکا را از روی آن به پایین کشیدند.

خبرنگار سانا گزارش داد که ارتش سوریه صبح امروز مانع عبور چهار گشتی نیروهای اشغالگر آمریکایی که در حال حرکت در جاده السویس-علایا-خربه عمو به شرق از قامشلی بودند، شدند و آنها را مجبور به بازگشت کردند.

بر اساس گزارش سانا، نظامیان تروریست آمریکایی به شهروندان سوری که خودروهای زرهی آمریکایی را از کار انداختند حمله کردند.

سانا همچنین گزارش داد: در جریان عبور گشتی‌های اشغالگران آمریکایی در روستای بویر البوعاصی در حومه قامشلی، مردم آنها را سنگباران کردند و آنها را مجبور به توقف کردند.

خبرگزاری سوریه از درگیری با سلاح سنگین میان ساکنان روستای خربه عمو و نظامیان آمریکایی هم خبر داد که منجر به فرار نظامیان آمریکایی از روستا با پوشش هوایی آمریکایی شد.

همزمان النشره به نقل از شبکه الاخباریه سوریه از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در روستای خربه عمو در شرق قامشلی خبر داد.

کلید واژه ها: سوریه ترکیه


( ۲ )

نظر شما :