چین: آمریکا کمکی به مقابله با کرونا نکرده و فقط به فضای وحشت، دامن زده است

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۸۹۲۹۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از اینکه آمریکا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است، اعلام کرد که واشنگتن هیچ کمکی به پکن نکرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های پکن در ادامه انتقاد از مواضع ضد چینی آمریکا در قبال شیوع ویروس کرونا این بار سخنگوی وزارت خارجه این کشور تاکید کرده که واشنگتن از ابتدای شیوع این بیماری در حال ایجاد فضای رعب و وحشت است و کمکی هم به پکن نکرده است.

به نوشته «اسپوتنیک»، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری درباره مواضع آمریکا و برخی دیگر از کشورها درباره شیوع ویروس کرونا اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست امروز اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال شیوع ویروس کرونا یک فضای رعب و وحشت ایجاد کرده و به این فضا دامن زده است.

به گفته این مقام چینی، آمریکا به این کشور در مبارزه با کرونا «کمک قابل ملاحظه‌ای» ارائه نکرده است.

چونینگ ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی در خصوص وضعیت ناشی از این ویروس، پاسخ‌ها و قضاوت‌های منطقی، آرام و مبتنی بر علم از خودش نشان بدهد.

وی افزود: «اغلب کشورها گفته‌اند که آنها از تلاش‌های چین در جنگ با این نوع جدید ویروس کرونا حمایت و تشکر می‌کنند و ما متوجه تصمیمات آنها برای انسداد مرز یا تدابیر ضروری برای ورود شهروندان چینی (به کشورهایشان) هستیم و به آنها احترام می‌گذاریم».

اظهارات این مقام پکن بعد از آن مطرح شده که طبق آخرین خبرها، تاکنون ۳۶۱ نفر از زمان شیوع ویروس کرونا جان خودشان را از دست دادند (جزئیات بیشتر).

دولت چین که پیش از این از مواضع مقامات آمریکایی درباره ویروس کرونا ابراز ناراحتی کرده بود پیشنهاد کمکهای واشنگتن برای مقابله با این بحران را نپذیرفت.

پکن همچنین از اظهارات «غیردوستانه» مقام‌های واشنگتن در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد و آن را برخلاف حسن‌نیت دانسته بود. وزیر تجارت آمریکا در اظهارنظری جنجالی گفته بود، شیوع این ویروس باعث بازگشت شغل و سرمایه به آمریکا خواهد شد.

کلید واژه ها: چین ایالات متحده امریکا ویروس کرونا


( ۱ )

نظر شما :