هدف توقف ظهور چین و هند است

نقشه آمریکا و روسیه برای جنگ ایران و عربستان

۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۸۷۴۹۱ اخبار اصلی خاورمیانه
حسنین الهیکل، روزنامه نگار برجسته مصری (مرگ ۲۰۱۶) دو سال پیش در روزنامه الاهرام مصر مطلبی هشدار دهنده نوشت که دولت های مسلمان عکس آن عمل کردند. اما چه بود؟
نقشه آمریکا و روسیه برای جنگ ایران و عربستان

به کوشش: ناصر غضنفری

دیپلماسی ایرانی: حسنین الهیکل، روزنامه نگار برجسته مصری (مرگ ۲۰۱۶) دو سال پیش در روزنامه الاهرام مصر مطلبی هشدار دهنده نوشت که دولت های مسلمان عکس آن عمل کردند. اما چه بود؟

او در این مطلب به وضعیت اقتصادی غرب و به خصوص ایالات متحده امریکا اشاره کرده و می گوید تنها یک جنگ بزرگ که بتواند حداقل ۲ تریلیون دلار عاید اقتصاد غرب کند می تواند از فروپاشی این اقتصاد جلوگیری کند چرا که بانک های امریکائی و اروپائی دیگر قادر به پرداخت سود سپرده های سنگین عربستان، قطر و امارات نیستند. آنها به راه اندازی جنگ سوم خلیج فارس نیاز دارند. این اهداف چیست؟

هدف اول از جنگ سوم خلیج فارس: پس از کاهش شدید قیمت نفت ۱۳۰ دلاری به کمتر از یک سوم قیمت و از طرف دیگر تحریم های امریکا و اروپائی ها پس اشغال شبه جزیره کریمه و فلج شدن اقتصاد رو به رشد روسیه، الآن تنها گزینه مناسب برای همسایه شمالی راه انداختن یک جنگ تمام عیار بین دو کشور قدرتمند و تولید کننده نفت جهان یعنی ایران و عربستان است.

در صورت بروز چنین جنگی قیمت نفت سر به آسمان خواهد زد. بعضی از پیش بینی ها از قیمت ۲۰۰ دلار تا ۴۰۰ دلار در هر بشکه صحبت به میان می آورد. آمریکا نیز نفت خود را در داخل مصرف خواهد کرد هم آن را به بهایی گزاف به خریداران نفت ایران و عربستان خواهد فروخت. اقتصاد آمریکا بار دیگر شکوفا خواهد شد.

هدف دوم از جنگ سوم خلیج فارس: کسب سود ناشی از فروش سلاح های گوناگون به کشورهای درگیر در جنگ و همسایه های نگران و درخواست آنان برای خرید سلاح های پیشرفته 

هدف سوم از جنگ سوم خلیج فارس: جلوگیری از رشد دو ابرقدرت جدید یعنی چین و هند است که در ۱۰ سال گذشته با رشد اقتصادی ۲ رقمی توانسته اند ایالات متحده و اروپا را پشت سر بگذارند.

چین و هند به تنهائی ۵۰ درصد نفت خلیج فارس را خریداری می کنند. در صورت بالا رفتن بهای نفت آمریکا و روسیه که خود بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت غیر اوپک هستند فروشندگان اصلی نفت بشکه ای چند صد دلار به این دو کشور خواهند بود‌ که این بهای گزاف نفت رشد اقتصادی چین و هند را کاهش خواهد داد.

اما رویکرد ایران و عربستان به این نقشه خانمانسوز چیست؟

ایران مدام از نابودی ۳ ساعته تمام زیر ساخت های عربستان و شهرهای آن (به جز مکه و مدینه) توسط موشک هایش صحبت می کند.

شیوخ تازه به دوران رسیده و کم تجربه عربستان هم از اشغال یک ساعته آسمان ایران توسط نیروی هوائی فوق پیشرفته شان دم می زنند.

اما چیزی که در نهایت به وقوع خواهد پیوست نابودی زیرساخت ها و کشته شدن صدها هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان دو کشور مسلمان ایران و عربستان است.

برای آمریکا و روسیه وضع متفاوت است. آنان علاوه بر دستیابی به هر سه هدف گفته شده، اسرائیل یار غار آمریکا و کارتل های اسلحه فروشی تبدیل به ابرقدرت بلامنازع خاورمیانه خواهد شد. چرا که توان موشکی بالای ایران و نیروی هوایی پیشرفته عربستان صرف استهلاک یکدیگر شده اند و اسرائیل دیگر مزاحم مقتدری ندارد.

کشتار حجاج ایرانی. قتل و زندان و حصر برخی شاهزاده های سعودی مخالف جنگ، برکناری و مرگ مرموز وزیر امور خارجه کارکشته عربستان در آمریکا، راه انداختن جنگ بین حوثی های یمنی طرفدار ایران با عربستان، اعدام شیخ نمر، به پا کردن پرکشته و خسارت بارترین جنگ چند دهه اخیر جهان در سوریه و اقدامات سفیهانه ای چون اشغال سفارت عربستان در تهران و ... همگی در کنار هم معنا پیدا می کنند نه به تنهایی. 

جنگ سوم خاورمیانه از آنچه تصور می کنیم به ما نزدیک تر است. اختیار را دست عاقلانی چون ظریف دهیم تا جنگ دیگری به ما تحمیل نشود. 

سفیهان داخلی همراه ترامپ بهتر است بدانند در صورت وقوع جنگ نه ملک ری، که گندم آن را هم نخواهند دید. ترامپ و حومه به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران رضایت نمی دهند. هوشیاری شرط بقاست./مطالعات امریکا

کلید واژه ها: ایران و امریکا ایران و عربستان خلیج فارس جنگ با ایران دونالد ترامپ محمد حسنین هیکل


( ۲۷۸ )

نظر شما :

خسرو ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰
آفرین به آقای غضنفری، بهترین مطلبی است که در یک سال گذشته در دیپلماسی ایرانی خوانده ام ، من اضافه میکنم که روسیه خیلی بیشتر از غربیها مشتاق جنگ ایران وعربستان است زیرا از حالا ترتیب فروش انواع سلاح به عربستان را هم داده است در ضمن غربیها دوست دارند در این جنگ احتمالی ایران وعربستان تجزیه شود تا دانه درشتی در مقابل اسراییل نماند ازجنگ بین ایران وعربستان بیشترین سود عاید روسیه وامریکا واسراییل میگردد و بیشترین ضرررا ایران وعربستان و امارات متحده عربی متحمل خواهند شد
احمد ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۳
این همه تحلیل فقط هدفش این بود که بگه ظریف راه درست رو می ره و همه اشتباه خواهش می کنم اول یه دور تحلیل ها و مقالات رو بخونین بعد نشر بدین مطابق تئوری بازی ها هیچ یک از بازیگران رو سفیه فرض نکن
iranzamin ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۵
چقدر پست و بد ذات هستند امیدوارن چند کشور ویران شوند به گفته شما صدها هزار کشته شوند فقط بخاطر رفاه بیشتر خودشان!به تاریخ هم نگاه میکنی که همیشه مثل لاشخورها از لاشه دیگران خوردن تا به اینجا رسیدن دیگر کشورها و ملت ها را چپاول کردن بخصوص آمریکا و اروپا! روسیه هم که همیشه غیر قابل اعتماد بوده بخاطر منافع خودش حاضر است دست به هر خیانتی بزند بر علیه هر کشوری که ادعا میکنند دوست هستند با آن کشور. روسیه دوستی سرش نمیشود فقط منافع خودش!هواپیمایی جنگی تازه فروخته از تجهیزات و قطعات کهنه استفاده کرده و فرستاده برای خریدار اینقدر صداقت دارد!
مسجدي ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۹
ظریف همونیه که هسته ای را بر باد داد و مسبب سختترین تحریم ها علیه ایران، می خواد مارو نجات بده؟
علوی ۲۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۳
تحلیل کاملا درستی هست اما همه اینها به شرطی هست که اسراییل و اقتصاد جهانی یعنی دو پاشنه آشیل امریکا پس از جنگ جان سالم بدر ببرند که ایران کاملا روشن کرده که ممکن نیست ایران زیرساختها را از بین نمی برد بلکه تجارت نفت و کالا را به صفر میرساند امریکا و اقتصاد پترودلاری آن جزیی از نقشه هر جنگی هستند و اقتصاد جهانی پیوسته هست
ایران ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۱
آقای خامنه ای تنها کسی است که نمی گذارد جنگی به ایران تحمیل شود نه شما اصلاح طلب ها و نه آقای ظریف و روحانی و .... بروید تاریخ جنگ صدام علیه کویت و امریکا علیه صدام را بخوانید همین سران اصلاح طلب در آن زمان از آقای خامنه ای می خواستندکه برای کمک به صدام در جنگ خلیج فارس بر علیه آمریکا با وی متحد شوند و کمک کنند و ایران را وارد جنگ با آمریکا کنند اما آقای خامنه ای خیلی هوشمندانه و آینده نگر و بصیر بود و ایران را وارد جنگ نکرد روحانی و نوکرانش دائما در تبلیغات به مردم دروغ گفتند که اگر برجام را امضا نکینم امریکا وارد جنگ با ایران خواهد شد اما اینبار هم دروغ گفتند عدم جنگ امریکا با ایران تنها به خاطر ترس از واکنش قدرتمند ایران در تمام جهان و اثرات آن بر منافع آمریکا و توان موشکی و ناشناخته ایران در ضربه زدن به منافع امریکا و همپیمانانش در جهان می باشد که به خوبی در حمله به عین الاسد نمایان شد همه متوجه شدند که اصلاح طلبان ترسوی مزدور غرب که خواهان تسلیم ایران به امریکا و مذاکره با آن هستند چنان وحشتی از امریکا دارندکه حاضرند قبل از ترس حمله امریکا همه چیز را بدهند اما چیزی هم نگیرند ... اکنون که فهمیده اند چقدر ساده از امریکا و کری فریب خوردند نمی دانند که به مردم چه بگویند . علی لعنت الله
علی۳۱ ۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۳:۰۹
اماحقیقت فقط این نیست چون ماتوان اداره یک جنگ رو برای چندسال داریم شما عزیزان نقشه های آینده نیروی دریایی روببینیدیاساخت پهباد موشک و....یاتعدادبالای نیروی انسانی که درسرتاسرمنطقه پخش شده اند ما فقط در ۲بخش کمبودداریم اول نیروی هوایی که بایدروی تولیدجنگنده های چون سوخو۳۵و۳۴بعدتحریم سرمایه گذاری کنیم ولی به تعدادبالامثلا ازهرکدام۱۰۰تا۲۰۰فروند زیاده ولی برای چنین جنگی منطقیه کسانی که درمورد جنگ ایران وعراق مطالعه داشتن بهترمیدونن تمام که نه ولی بیشتر بارجنگ روی دوش نیروی هوای خواهدبودوهم چنین تولیدیاک۱۳۰وکپی توکانودربحث آموزشی ودوم هم خریدامتیازوزیرساخت برای تولید۲۰۰۰ دستگاه تانک تی۱۴وهمین تعدادنفربرتی۱۵وبومرنگ و۱۰۰۰دستگاه هویتزرخودکششی کاولتسیاوهمین تعداد آتشبار۳۰۰م.م اسمرچ وتولی۲۰۰ فروندکاموف۵۲ و۳۰۰فروندکاموف۳۰ بااینهاماطی چندماه میتوانیم کمرعربستان روبشکنیم من حقیقتاآدمی هستم جنگ طلب امانه جنگی که بازنده باشیم
مجتبی ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۵
این مطلب در حد تحلیل نبود. نویسنده ی شما از اظهار نظر یک روزنامه نگار و نه یک تحلیلگر یا نظریه پرداز استفاده کرده (که البته مطلب بدی هم نبود ولی در سطح ژورنالیستی نه بیشتر) تا در نهایت نتیجه گیری بی چارچوب و قاعده خودش رو بیان کنه! واقعا مضحکه و بعید از گردانندگان سایت
عباس ۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۲
مطلب بسیار عالی بود ولی باید بدونی که حدف روسیه جز تمام موارد بالا، رسیدن به خلیج فارس و آب هاب گرم است ، به علاوه اگر به آرشیو نقشه هایی که غربی ها برای ما کشیدند بروی ، میبینی که ایران را به شکل تجزیه شده ای تقسیم کرده اند ، کشور کرد ها در غرب ، کشور آذربایجان در شمال غرب ، خراسان در شمال شرق و کشور های کوچک و قومی که فلات ایران را صحنه جنگ کنن.
پویا ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۱:۱۳
ایران بزرگترین زرادخانه خاورمیانه را دارد . در نتیجه شتر در خواب بیند پنبه دانه
arash ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۰
خداباماست اگ به او توکل کنیم