روزنامه مصری: جنگ نخواهد شد، ترامپ مذاکره می خواهد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۸۳۴۸۷ سرخط اخبار

- 'عمادالدین حسین' سردبیر روزنامه پرتیراژ «الشروق» مصر در مطلبی در خصوص تشدید تنش میان آمریکا و ایران و احتمال وقوع جنگ نوشت: جنگ نخواهد شد، ترامپ به دنبال اخذ امتیاز از ایران در میز مذاکره است.
به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، روزنامه الشروق با انتشار این مطلب نوشت: اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال جنگ افروزی با ایران نیست، پس چه علتی دارد که نیروها و تجهیزات جنگی خود را در منطقه متمرکز کرده و اخباری مبنی بر انتقال 120هزار نظامی آمریکایی به غرب آسیا منتشر شده است.
به طور طبیعی، از زمانی که آمریکای دونالد ترامپ در سال 2018 تصمیم گرفت از توافق هسته ای خارج شود و تحریم های ضدایرانی را به سرجای خود برگرداند، تنش و احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا بالا گرفت.
اما با بازگشت تحریم ها و تهدید آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صاردات نفتی ایران، تهران دیگر سکوت نکرد و کاخ سفید را با بستن تنگه هرمز و ضربه زدن به شرکای منطقه ای آن تهدید کرد.
تا اینجای ماجرا، امور مانند گذشته کاملا طبیعی به نظر می رسید، اما ناگهان اخباری منتشر می شود که 4 کشتی تجاری (دو نفتکش سعودی، یک نفتکش اماراتی و یک نفتکش نروژی) در بندر الفجیره امارات در معرض یک عملیات خرابکارانه قرار گرفته اند.
روز بعد از آن، حوثی ها (انصارالله یمن) مسئولیت حمله پهپادی به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عمق عربستان را برعهده می گیرند.
روزنامه نیویروک تایمز نیز پس از این حوادث به نقل از 'پاتریک شاهانان' معاون وزارت دفاع آمریکا نوشت: کاخ سفید برای مقابله به حملات احتمالی ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه، اعزام 120هزار نظامی به غرب آسیا را بررسی می کند.
اعزام 120 هزار نظامی آمریکایی درست از آبشخور 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا و رهبر جریان تندروی ضد ایرانی نشات می گیرد، تقاضایی که وی از 'بوش' پسر رییس جمهوری اسبق آمریکا هم کرده بود، اما وی نپذیرفه بود.
لیکن پس از دریافت پیام اعزام نیروهای آمریکایی از سوی کسانی که باید آن را دریافت می کردند، کاخ سفید خبر آن را تکذیب کرد.
سپس واشنگتن انگشت اتهام عملیات خرابکارانه در بندر الفجیره را به سمت ایران نشانه رفت، اما تهران با رد آن اسراییل را به دست داشتن در این قضیه متهم کرد.
در هرحال باید بدانیم که امروز و یا فردا جنگی در منطقه در نمی گیرد و برای آماده شدن نیروهای آمریکایی در منطقه و گرفتن حالت جنگی به خود شاید ماه ها زمان لازم باشد.
واشنگتن تاکنون چندین بار از زبان مقامات خود تاکید کرده که به دنبال جنگ با ایران نیست، در آخرین مورد نیز سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال منازعه نظامی با ایران نبوده و آماده مذاکره با ایران است.
سردبیر الشروق با طرح سوالی ادامه داد: بنابراین دلیل این همه تجمع و حضور نظامیان آمریکایی در منطقه چیست؟ و چه کسی از این مساله سود می برد؟.
به گفته وی، رژیم اسراییل از این مساله بیشترین سود را می برد و کارشناسان بسیاری معتقدند که واشنگتن این تنش را تا مرز درگیری و جنگ پیش می برد که ایران را به پای میز مذاکره بکشاند تا (به زعم خود) بتواند این بار امتیازات خوبی را برای واشنگتن و مهم تر از آن تل آویو بگیرد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ مذاکرات ایران و امریکا


( ۴ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۳۴
ترامپ مذاکره نمی خواهد. اگر این ادعای جناب ترامپ امتحان شده بود جهان بیشتر با ما بود.اگر ترامپ مذاکره میخواست شرایط غیر قابل مذاکره بوجودنمی اورد. ترامپ شعارمذاکره را برای پوشش حرکت غیر قابل قبول جهانی خروج از برجام وادامه تحریم تارسیدن به نقطه شکست میخواهد.این امکان وجود دارد که ایران ۵+۱ را به مذاکره دعوت کند.