اتحادیه پارلمان‌های عربی خواستار توقف عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۸۲۰۹۲ سرخط اخبار

تلاش‌های رؤسا و نمایندگان پارلمان‌های مصر، امارات و عربستان سعودی برای عدم درج بند مربوط به توقف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی ناکام ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع خبری گزارش دادند که نمایندگان عربستان سعودی، مصر و امارات در کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی در اردن، با اضافه کردن بند مربوط به عدم عادسازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی این کنفرانس مخالفت کردند.

شبکه روسیا‌الیوم گزارش کرد که «عاطف الطراونه» رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی و رئیس پارلمان اردن ضمن مخالفت با درخواست نمایندگان مصر، امارات و عربستان سعودی تأکید کرد که «ملت‌های عربی با عادی‌سازی با اسرائیل مخالف هستند و پارلمان عربی نیز تسلیم خواست ملت‌های عربی است».

بر اساس این گزارش، هیأت‌های سوریه، لبنان و فلسطین نیز بر ضرورت درج بند مربوط به مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی تأکید کرد.

با این حال وبگاه اردنی «عمون» بیانیه پایانی این کنفرانس را منتشر کرد که در آن بر ضرورت توقف هر گونه اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید شده است.

در بند سیزدهم این بیانیه آمده است: «یکی از مهم‌ترین گام‌های مربوط به حمایت از برادران فلسطینی، توقف تمامی اشکال نزدیکی روابط و عادسا‌زی با رژیم اشغالگر است و لذا ما خواهان اتخاذ موضع قاطع و ثابت مبنی بر بستن تمامی راه‌های به روی عادی‌سازی با اسرائیل هستیم».

کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی با شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین» از روز یکشنبه (دیروز) در اردن آغاز به کار کرد و امروز دوشنبه به کار خود پایان داد.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :