طالبان دیدار با نماینده آمریکا در پاکستان را لغو کرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۸۱۸۰۲ سرخط اخبار

طالبان یکشنبه شب اعلام کرد که دیدار هیاتی از این گروه با «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح را که قرار بود روز دوشنبه به میزبانی پاکستان برگزار شود، لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، گروه طالبان علت لغو سفر این هیات را قرار داشتن شماری از اعضای هیات مذاکره کننده این گروه در فهرست سیاه سازمان ملل متحد اعلام کرده است.
روز گذشته دولت افغانستان به دلیل سفر احتمالی اعضای گروه طالبان به پاکستان، رسما به سازمان ملل متحد شکایت کرد؛ به گفته دولت افغانستان، 9 تن از اعضای هیات مذاکره ‌کننده طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند و هرگونه سفر خارجی این افراد ممنوع است.
مذاکرات صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان در حالی ادامه دارد که نمایندگان دولت افغانستان در این مذاکرات شرکت ندارند، زیرا طالبان حاضر به مذاکره رو در رو با 'دولت کابل' نیست پاکستان از روند مذاکرات آمریکا و طالبان حمایت کرده و می گوید که زمینه این مذاکرات را فراهم کرده است.
منابع نزدیک به طالبان پیش تر گفته بودند که دولت پاکستان از این گروه خواسته بود تا در سفر به پاکستان با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که به این کشور سفر کرده، گفت و گو کنند.

کلید واژه ها: طالبان


نظر شما :