ادعای اسرائیل: اظهارات سید حسن نصرالله درباره تونل‌ها صحت ندارد

۰۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۸۱۴۰۴ سرخط اخبار

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله درباره تونل‌های حزب الله واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در کنفرانسی در دانشگاه تل‌آویو ادعا کرد: اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره تونل‌هایی که ما از آن خبر نداریم و ارتش اسرائیل طی عملیات "سپر شمال" نتوانسته آن را کشف کند، صحت ندارد. سکوت نصرالله در طول این چند ماه به خاطر شکست سه پروژه حزب الله بود. این سه پروژه نابودی تونل‌ها، ناکامی پروژه دستیابی به موشک‌های پیشرفته و شکست پروژه ایجاد جبهه دوم در جولان بود.

وی از سازمان ملل خواست قطعنامه ۱۷۰۱ درباره جنوب لبنان را اجرایی کند.

آیزنکوت درباره اوضاع سوریه مدعی شد: ایرانی‌ها از ۲۰۱۵ دنبال سلطه‌جویی در داخل سوریه هستند این درحالی است که تنها چهار درصد ساکنان سوریه شیعه هستند.

وی درباره درگیری‌های نوار غزه گفت: عرصه فلسطین بعد از جنگ اخیر وارد مرحله بازسازی همراه با حفظ نیروی بازدارندگی شده است. این مساله به ما اجازه داد که با همکاری کشورهای سنی به این نتیجه برسیم که خطر داعش بسیار مهم‌تر از مساله فلسطین است.

وی ادعا کرد: همکاری با کشورهای سنی ممکن است چراکه ما درک می‌کنیم تهدید داعش بسیار بااهمیت‌تر از مساله فلسطین است. تنها نکته منفی این است که محور شیعه از اوضاع سوءاستفاده کرده است و ما باید این وضعیت را درست کنیم.

کلید واژه ها: اسرائیل سید حسن نصرالله


( ۱ )

نظر شما :