وزیر دادگستری اسرائیل پرونده کردها را دستمایه حمله به اردوغان کرد

۰۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۸۰۸۱۵ سرخط اخبار

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با توهین به رئیس جمهوری ترکیه و دعوت به حمایت از تشکیلات "ی‌پ‌گ" و "پ‌ک‌ک" کردی دست به جنجال جدید زد.

به گزارش ایسنا، آیلیت شاکید، وزیر دادگستری اسرائیل که قبلا هم خواستار قتل مادران فلسطینی شده بود با اهانت به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دعوت به حمایت از تشکیلات "ی‌پ‌گ" و "پ‌ک‌ک" کردی که آنکارا آن دو را گروه تروریستی می‌داند، دست به یک جنجال جدید زد.

به نقل از القدس العربی، شاکید در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل خروج آمریکا از سوریه را موجب قدرتمند شدن اردوغان و متضرر شدن اسرائیل دانست.

وی در خصوص دو گروه کرد مذکور گفت، امیدوار است کردها در مبارزه با ترک‌ها پیروز شوند و جامعه بین‌الملل اردوغان را از کشتن کردها منع کند.

شاکید وابسته به حزب راست‌گرای "خانه یهودی" پیشتر هم اقدام فضاحت‌باری داشته است هنگامی که پیامی را پس از ۱۲ سال در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، پیامی که بعدها آن را به یکی از مشاوران سابق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نسبت داد که آن را در سال ۲۰۰۲ نوشته بود.

وی در ماه ژوئیه ۲۰۱۴ در فیس‌بوک خود این پیام را منتشر کرد که: "پشت هر "تروریستی" ده‌ها زن و مرد قرار دارند که بدون آنها نمی‌تواند در عمل "تروریستی" ورود کند، همه آنها سربازان دشمن هستند و ریختن خونشان واجب است".

شاکید ادامه داد: "مادران شهدا هم باید بمیرند که آنها را با گل و بوسه به جهنم می‌فرستند، عادلانه این است که آنها هم بمیرند، شأن و جایگاه این مادران این است که در آغوش‌شان آنها را پرورش داده‌اند، اگر نمیرند مارهای کوچک در آغوش آنها رشد خواهند کرد".

با وجود موجی از نارضایتی درباره این اظهارات، نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ در یک اقدام جنجال‌برانگیز به عنوان پاداش او را به سمت وزیر دادگستری منصوب کرد.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :