عربستان در حال آماده کردن گزارشی درباره مرگ خاشقجی است

۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۹۷۹۵۶۷ سرخط اخبار

سی‌ان‌ان گزارش کرده عربستان در حال آماده سازی گزارشی است که براساس اعلام کند مرگ روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی بر اثر "اشتباه" در جریان بازجویی روی داده و عوامل "خودسر" عامل آن بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، به گفته دو منبع مطلع، دولت عربستان قصد داشته تا جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف دولت سعودی را از ترکیه برباید و به عربستان منتقل کند اما در جریان بازجویی که از مسیر اصلی خود منحرف شد، وی کشته می‌شود.

یکی از منابع مطلع می‌گوید این گزارش احتمالا شامل این مساله می‌شود که این عملیات بدون شفافیت و دقت انجام شده و آنهایی که در آن دست داشتند، مجازات می‌شوند.

یکی از منابع مطلع دیگر اذعان کرد که این گزارش هنوز در حال آماده شدن است و احتمالا چیزهایی در آن تغییر می‌کند.

به گزارش این شبکه، مقام‌های دولت عربستان احتمالا می‌گویند عاملان قتل این روزنامه‌نگار، "خودسر" و بدون مجوز از بالا بوده و توبیخ خواهند شد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از گفتگویی تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان، گفته بود که ممکن است "قاتلان خودسر" مسئول مرگ خاشقجی باشند.

ترامپ به دنبال گفتگوی خود، افزوده بود که پادشاه عربستان هرگونه اطلاع از سرنوشت این روزنامه نگار را مواکدا رد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از مایک پامپئو خواست تا فورا برای مذاکره با ملک سلمان در مورد ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی راهی این کشور شود.

خاشقجی، روزنامه‌نگار و ستون نویس واشنگتن‌پست دوم اکتبر برای ارائه اسناد مربوط به طلاقش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما دیگر از آن خارج نشد.

این ناپدید شدن باعث تنش دیپلماتیک میان عربستان و غرب و همچنین با ترکیه شده است.

ترکیه اخیرا گفته است که 15 مرد سعودی که دوم اکتبر وارد استانبول شدند در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی دست دارند.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی


نظر شما :