قاسمی جواب ترامپ برای مذاکره را داد

۰۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۷۸۰۳۵ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین سخنان مقامات مختلف آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می کنند، اظهار داشت: ملت شجاع، متمدن و تاریخ ساز ایران همواره و در طول تاریخ پر افتخار خود با بهره مندی از فرهنگ غنی، هوش و خرد، به هنگام و در جای خود، تهدید را با تهدید و تکریم را با تکریم پاسخ داده است و هیچگاه در برابر زیاده خواهی، سلطه جویی و فشار، لحظه ای در دفاع و حفاظت از حقوق مردم ، تمامیت ارضی و استقلال ایران تعلل نکرده و نخواهد کرد.
 
قاسمی بار دیگر به مقامات دولت آقای ترامپ توصیه کرد تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه به فراموشی سپرده و در پی تکرار تجارب شکست خورده و دیرین خود نباشند. ایالات متحده باید بیش از بیش بداند که جهان کنونی و عصر حاضر ، دوران سلطه جویی و تحکم و یک سویه نگری نیست. نگاهی به افکار عمومی جهان و تصویر منفی آنان از عملکرد دولت آمریکا، نشانی از تغییر و تحول عمیق و کلان در عرصه بین المللی است. آمریکا باید حد و اندازه خود را نگه دارد و جایگاه خود را در این عصر و زمان بازشناسد و جد و جهد بیشتری برای فهم جایگاه، شان و نقش ایران بزرگ نماید.
 
قاسمی تاکید کرد: امروز هم چون دیروز و بیش از آن اعتمادی به گفتار و کردار دولتمردان آمریکا برای گفتگو آنهم از نوع آمریکایی آن وجود ندارد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ مذاکرات ایران و امریکا بهرام قاسمی


( ۳ )

نظر شما :