بریتانیا: به حضور خود در جنوب خلیج فارس ادامه می دهیم

۲۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۹۶۷۹۵۲ سرخط اخبار
وزیر مشاور در امور خاورمیانه انگلیس در مذاکره با مقامات عالیرتبه کویتی از افزایش همکاریهای امنیتی دو جانبه و حضور فعال نظامی در جنوب خلیج فارس خبر داد.
 
به گزارش ایرنا؛ دولت انگلیس که سفر هیات های سیاسی خود به منطقه از زمان برگزاری نشست اخیر سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه که با حضور ترزا می نخست وزیر این کشور همراه بود افزایش داده است ، این بار هیاتی عالیرتبه به سرپرستی توبایس الوود وزیر مشاور در امور خاورمیانه را به کویت اعزام کرد .
 
الوود روز پنجشنبه پس از دیدار و گفت وگو با خالد جارالله قائم مقام وزیر امور خارجه کویت در یک کنفرانس خبری، با اشاره به برگزاری نشست کمیته همکاریهای مشترک دو کشور بر ادامه حضور نظامی کشورش در حوزه جنوبی خلیج فارس و همکاری های امنیتی با کویت تاکید کرد .
 
همچنین به گفته قائم مقام وزارت امور خارجه کویت انگیس پایبندی خود را به حفظ امنیت کشورهای شورای همکاری اعلام کرده است .
 
به گفته ادوین ساموئل سخنگوی امور خاورمیانه دولت انگلیس افزایش همکاریهای نظامی کشورش با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته و دولت انگلیس طی 10 سال آینده مبلغ 3 میلیارد پوند برای دفاع از امنیت کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس هزینه خواهد کرد و سطح مبادلات تجاری با اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز در سال 2015 از مرز 30 میلیارد پوند فراتر رفته است .
 
در همین حال شرکت های تجاری بزرگ در انگلیس برنامه های کاری را برای سرمایه گذاری 30 میلیارد پوندی در اقتصاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارائه کرده اند که یکی از بزرگترین سطح همکاری ها میان طرفین طی چند دهه اخیر است.
این سرمایه گذاری ها در مدت 5 سال و برای 15 بخش تجاری برنامه ریزی شده است.
 
«ماتیو لودج» سفیر انگلیس در کویت نیز در گفت و گویی مطبوعاتی اعلام کرده است که کشورش پس از اجرای طرح برگزیت به تعامل نزدیک با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در زمینه های سیاسی، امنیتی و تجاری ادامه می دهد .

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :