نتانیاهو: توافق اتمی انجام شده است

۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۹۵۲۶۴۷ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت باید به فردای اجرای توافق هسته ای با ایران اندیشید و تلاش کرد حالا که اجرای توافق هسته ای مقدر شده است، ایران به تعهدات خود در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کند.
به گزارش عصر ایران، نتانیاهو در مصاحبه با برنامه هفتگی " جی پی اس شو" فرید زکریا مجری سی ان ان، با اشاره به توافق هسته ای گفت:" حالا که این توافق انجام شده است، بیایید نگاهمان به آینده باشد. بیایید مطمئن شویم که ایران به همه تعهدات خود در قالب این توافق عمل کند . این نخستین مساله مهم است."
او که پیشتر به مقامات آمریکایی اعلام کرده است دیگر در مجامع عمومی در انتقاد از توافق هسته ای سخنرانی نخواهد کرد، در ادامه این مصاحبه با تکرار سخنان همیشگی خود در قبال ایران گفت:" من شخصا خوشحال ترین فرد خواهم بود اگر ثابت شود نگرانی هایم از ایران بی مورد بوده است. اما می دانید عکس این هم ممکن است اتفاق بیفتد."
نتانیاهو افزود:" سوال اساسی الان این است که آیا ایران به تعهدات خود در قالب برجام عمل خواهد کرد؟ این یک سوال عملگرایانه است . این سوالی سیاسی و یا ایدئولوژیک نیست.
نخست وزیر اسراییل در ادامه گفت او خواستار همکاری با دولت آمریکا برای مهار نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.
او در این راستا مدعی شد:" بیایید جلوی دیگر فعالیت های ایران در منطقه بایستیم. چون آئها هر کاری می کنند. آنها تلاش دارند اسراییل را با  طناب دار مرگ محاصره کنند.
او مدعی شد:" آنها به حوثی ها سلاح می فرستند. آنها در عراق هستند. در افغانستان حضور دارند. آنها همه جا هستند. در یمن هستند. بیایید نیروهایی را که می خواهند جلوی اقدامات ایران در منطقه بایستند را تقویت کنیم. برای این کار چه نیرویی قوی تر و قابل اطمینان تر از اسراییل وجود دارد!
نتانیاهو تاکید کرد نگاه او اینک به روز پس از اجرای توافق هسته ای با ایران است. او گفت قرار است موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل در هفته های آتی برای دیدار با اشتون کارتر همتای آمریکایی به واشنگتن سفر کند. او همچنین از دیدار ماه آینده خود با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پس از گذشت یک سال از آخرین دیدار آنها در کاخ سفید خبر داد.

کلید واژه ها: نتانیاهو توافق هسته ای اسرائیل


نظر شما :