محبوبیت حزب «اردوغان» در سراشیبی

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۵۲۱۶۴ سرخط اخبار
نتایج نظرسنجی یک موسسه ترکی نشان می دهد که محبوبیت حزب عدالت و توسعه همچنان در حال کاهش است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، جدیدترین نظرسنجی در ترکیه نشان می دهد که میزان محبوبیت حزب عدالت و توسعه همچنان در حال کاهش است.
 
به نوشته «رویترز»، نظرسنجی موسسه ترکی «جازیجی» نشان می دهد که میزان محبوبیت حزب عدالت و توسعه همچنان در حال کاهش است.
 
تاکنون چندین نظرسنجی در ترکیه درباره میزان محبوبیت احزاب سیاسی شرکت کننده در انتخابات زودهنگام، انجام شده که در اغلب آنها، میزان محبوبیت حزب اردوغان در حال کاهش بوده است.
 
نتایج این نظرسنجی که با شرکت 5 هزار نفر برگزار شد، نشان می دهد که تنها 39.3 درصد از حزب عدالت و توسعه و «رجب طیب اردوغان» حمایت می کنند و در انتخاباتی که قرار است در اول نوامبر آینده برگزار شود به این حزب رای خواهند داد. به همین دلیل جای تردید است که حزب اردوغان بتواند پس از انتخابات مذکور نیز به اکثریت مطلق پارلمان دست یابد.
 
در انتخابات پیشین، حزب اردوغان 40.9 درصد آراء را کسب کرده بود اما به دلیل از دست دادن اکثریت مطلق در پارلمان نتوانست دولت تشکیل دهد و به دلیل اختلافات تشکیل دولت ائتلافی نیز میسر نشد.
 
این نظرسنجی که 12 و 13 سپتامبر برگزار شده، نشان می دهد که محبوبیت حزب جمهوری خواه خلق با 28.1 درصد آراء در مقایسه با نتایج انتخابات پیشین افزایش یافته است زیرا این حزب، در ماه ژوئن 25 درصد آراء را کسب کرده بود. حزب حرکت ملی نیز که سه ماه پیش 16.3 درصد رأی داست، در این نظرسنجی به 16.8 درصد آراء دست یافت. حزب دموکراتیک  خلق ها نیز 13.1 درصد آراء را در ژوئن به خود اختصاص داده بود به 13.5 درصد آراء در این نظرسنجی دست یافت.
 
نتایج نظرسنجی مرکز جازیجی به طور قابل ملاحظه ای با نتایج نظرسنجی ماه پیش موسسه متروپل متفاوت است. زیرا متروپل اعلام کرده بود که میزان محبوبیت حزب عدالت و توسعه افزایش یافته است.

کلید واژه ها: حزب عدالت و توسعه عدالت و توسعه


نظر شما :