نقدی: چرا لحن آمریکا با ما تغییر نکرد؟ ‌

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۵۱۹۲۹ سرخط اخبار
سردار نقدی گفت: اگر مساله آمریکا با ایران بر سر موضوع هسته ای بود باید بعد از توافق لحن آنان با ما تغییر می کرد.
 
به گزارش ایسنا رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست صاحب نظران اقتصادی با موضوع اقتصاد مقاومتی که در پادگان شهید برونسی برگزار شد، اظهار کرد: اگر غربی ها وارد اقتصاد ایران شوند اقتصاد مصرفی را ارائه خواهند کرد نه اقتصاد تولیدی و شروع به ساخت مراکز خرید می کنند و هرگز برای راه اندازی صنایع و توسعه علم تلاش نخواهند کرد، بلکه هدف آنها پارو کردن پول و سرمایه ما و ترویج فرهنگ فساد و سبک زندگی غربی است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر آنها را تحت فشار نیز قرار دهیم تکنولوژی قدیمی خود را به ما خواهند داد و نه فناوری روزشان، ادامه داد: نمونه بارز آن را می توانیم در سرنوشت غم انگیز صنعت وابسته خودرو سازی شاهد باشیم که پس از ۵۰ سال هنوز به هیچ وجه توان رقابت با قدرت های خارجی را ندارد و با کوچیکترین تنش متوقف می شود و زمین می خورد و این مایه عبرت است و این نتیجه یک اقتصاد عاریتی است.
 
نقدی با اشاره به آثار اقتصاد مقاومتی گفت : امروزه وقتی شما به صنعت هوایی کشور نگاه می کنید می بینید که از زیر سطح تا ماورا جو انواع تسلیحات و تجهیزات را در داخل می سازیم و خودمان در اغلب موارد حتی به مرحله طراحی رسیده ایم و دلیل آن این است که تحریم بودیم و اراده کردیم که در مقابل آنها مقاومت کنیم و ظرفیت های داخلی را فعال نماییم و این از ثمرات اقتصاد مقاومتی است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه اقتصاد مقاومتی و عاریتی در بخش کشاورزی بیان کرد:اقتصاد عاریتی سیاست نکاشت را توصیه و دنبال می کند و خواستار توقف توسعه کشاورزی است این در حالی است که از دیدگاه اقتصاد مقاومتی امنیت قضایی نه تنها در جهت بهبود معیشت مردم بلکه در استقلال کشور و امنیت ملی تاثیر جدی دارد و در غلبه بر بحران کم آبی نیز راه حل هایی مانند مکانیزه کردن آبیاری، سیمانی کردن نهرهای آب و... وجود دارد و نباید به بهانه کم آبی کشاورزی را تضعیف کنیم.
 
وی ادامه داد : با یک اقتصاد به عاریت گرفته شده ما شاهد بروز و تظاهر به اشرافی گری و احیا کاخ ها و اماکن شاهانه و بی بند و باری و ترویج رفاه طلبی خواهیم بود.
 
نقدی در خصوص اقتصاد در مناطق آزاد خاطرنشان کرد: با اقتصاد عاریتی این مناطق باید تبدیل به بازارهای فروش انواع کالاهای مصرفی وارداتی شوند و فرصتی را برای گردشگری فاسد و حذف مقررات دینی ایجاد کنند و این در صورتی است که در اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد مانند سایر نقاط مشابه آنها در دنیا از فرصت حذف عوارض گمرک مواد اولیه صنایع و حذف عوارض صادرات در راستای جذب سرمایه بهره می برند .
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان سایر برتری های اقتصاد مقاومتی افزود: این اقتصاد اقتصادی مولد ،درون زا، پیشرو و برون گرا است.
 
وی در خصوص مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: خواسته های آنها با اهداف ما فاصله بسیار زیادی دارد و زیاده خواهی هایشان همچنان ادامه دارد.
 
نقدی گفت: اگر مساله آمریکایی ها با ایران بر سر مسائل هسته ای بود می بایستی بعد از اینکه مذاکرات به نتایج اولیه رسید و یک تفاهم نامه نوشته شد لحن آنها تغییر می کرد و خوشحال می شدند، بالاخره از چنین مساله ای که دغدغه آنها بوده به نتیجه رسیده اند و از آن پس باید با لحن دوستانه تری صحبت می کردند اما نشان دادند که مسئله، مسئله هسته ای نیست و حتی بعد از تفاهم اگر تا دیروز هر دو سه ماه ما را تهدید می کردند در حال حاضر روزی دو سه بار ما را تهدید نظامی می کنند و این اثری در اراده ی ما نخواهد داشت، اما باید عبرت کسانی باشد که فکر می کنند مساله آمریکا هسته ای است .

کلید واژه ها: اقتصاد مقاومتی عاریتی


نظر شما :