اسلام آباد موضع ایران درباره یمن را پذیرفت

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۹۴۶۳۸۳ سرخط اخبار
سیاستمدار پاکستانی مخالفت پارلمان کشورش با جنگ علیه یمن را ضربه محکمی به عربستان خواند و گفت: اسلام آباد نشان داد که موضع ایران در قبال یمن را به سعودی ها ترجیح می دهد.

«حسین احمد المظاهر» سیاستمدار پاکستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص مخالفت پارلمان پاکستان با مشارکت نظامی در جنگ علیه یمن گفت: عربستان تلاش کرد پاکستان را به ائتلاف جنگ علیه شیعیان در منطقه ملحق کند اما رأی پارلمان پاکستان به شرکت نکردن در تجاوز علیه یمن ضربه محکمی به عربستان بود.

وی افزود: ملت پاکستان مالک ارتش کشورش است و ارتش پاکستان اجاره ای نیست و اکنون شرکت نکردن نیروهای پاکستانی ضربه محکمی به تلاش های عربستان برای ورود پاکستان به جنگ زمینی علیه یمن است.

 المظاهر گفت: بسیاری از نمایندگان پارلمان پاکستان خواستار کمک های عربستان برای سرکوب تروریست های کشورشان بودند اما عربستان هیچ کمکی به اسلام آباد نکرد علاوه بر اینکه مداخله پاکستان در یمن موجب برافروخته شدن آتش فتنه در داخل پاکستان و بروز اختلافات گسترده در این کشور می شود.

سیاستمدار پاکستانی افزود: با رای پارلمان پاکستان به عدم مشارکت در جنگ یمن، اسلام آباد نشان داد که تهران را به ریاض برتری داده و عربستان را در یمن رها کرده است به خصوص که این تصمیم مهم پاکستان در پی سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به اسلام آباد اتخاذ شد.

تنش در روابط الجزایر و عربستان بر سر جنگ یمن

در همین راستا «علی حمدوانی» سیاستمدار الجزایری نیز به خبرنگار فارس گفت: تنش بین عربستان و الجزایر به اوج خود رسیده است، حتی اگر هیچ اظهارنظر رسمی در تایید این قضیه صادر نشده باشد، چرا که شواهد و قرائن نشان می دهد که بی تردید در روابط بین این دو کشور تنش پنهانی وجود دارد.

حمدوانی گفت: دیپلماسی الجزایر پیشنهاد عربستان و مصر برای تشکیل نیروی نظامی عربی در مبارزه با تروریسم را دست کم گرفت و این در اتحادیه عرب توهینی برای عربستان بود که مسبب بروز بحران های سیاسی بین عربستان و الجزایر شد.

حمدوانی از اعمال فشار بیش تر ریاض بر الجزایر برای وارد کردن آن به جنگ علیه یمن اشاره کرد و گفت: اطلاعات عربستان حملات محرمانه ای را علیه الجزایر عملی کرده و ارتش الجزایر هم یک باند تروریستی مورد حمایت عربستان را شناسایی کرده که قصد اجرای عملیات انتحاری در الجزایر داشتند.
 

کلید واژه ها: الجزایر علیه یمن پارلمان پاکستان اسلام آباد


نظر شما :