حماس: روابط ما با عربستان علیه ایران نیست

۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۹۴۴۲۰۴ سرخط اخبار
یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد تصمیم حماس برای گسترش روابط به عربستان علیه منافع هیچ کشور عربی و اسلامی از جمله ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش به دنبال روابط متمایز با عربستان تحت رهبری «سلمان بن عبدالعزیز» است پس از آنکه این روابط از سال 2007 و «توافق مکه» کمرنگ شده بود.

اسماعیل رضوان در گفت وگو با «القدس العربی» افزود: این تصمیم حماس برای گسترش روابط به عربستان علیه منافع هیچ کشور عربی و اسلامی از جمله ایران نیست.

رضوان در پاسخ به این سوال «القدس العربی» که آیا حماس پس از به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز چراغ سبزی از این کشور دریافت کرده یا نه، گفت: عربستان سعودی همواره حامی مسأله فلسطین است و امیدواریم که این حمایت ها در عصر جدید  ادامه و افزایش یابد.

در سال 2007 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در ریاض و با نظارت عربستان طی سه روز گفت وگو کردند و توافق آشتی تحت عنوان «توافق مکه» بسته شد تا دولت توافقی تشکیل شود اما این موضوع عملی نشد و روابط حماس و عربستان رو به سردی گذاشت.

«حسام بدران» یکی دیگر از اعضای حماس همین هفته یکی از اعضای ارشد حماس در گفت وگویی با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد این جنبش به دنبال جلب حمایت هم زمان عربستان و تهران از فلسطین است.

سه شنبه (دیروز) «سامی حمدان» رئیس روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی اعلام کرد این جنبش بر برقراری روابط متوازن و مثبت با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد اما عده ای به دنبال سنگ اندازی در این راه و جلوگیری از بازگشت روابط به حالت اولیه خود هستند.
 

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :