هشدار کویت به اتباع خود نسبت به خطر داعش

۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۴۴۱۹۵ سرخط اخبار
"خالد جار الله" معاون وزارت خارجه کویت شب گذشته به اتباع و کارکنان سفارتخانه های کویت در خارج نسبت به تهدیدهای داعش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط ،خالد جار الله در سخنانی درمراسم بزرگداشت یوم الله 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در سفارت ایران در کویت برگزارشد گفت: وزارت خارجه با کشورهای ذیربط تماس گرفته وبه آنها نسبت به انجام اقدامات مناسب ولازم برای مقابله با تهدیدهای داعش هشدار داد .

وی در پاسخ به سوالی درباره حادثه تیراندازی به کنسول کویت در کراچی گفت:هنوز مشخص نیست حقیقت چه بوده اما تحقیقات ادامه دارد. وی اظهار امیدواری کرد طرف پاکستانی هرچه سریعتر نتائج تحقیقات خود برای مشخص شدن حادثه که عمدی بوده ویا اتفاقی اعلام کند.

خودروی یکی از دیپلمات های کنسولگری کویت در کراچی پنجشنبه گذشته هنگام بازگشت به منزلش مورد تیراندازی قرار گرفت که خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید.

جارالله درباره سخنان برخی فرماندهان نظامی آمریکا درباره حمله زمینی به داعش گفت:مبارزه با داعش از حمله هوایی به سطوح مختلف پیشرفت خواهد کرد واین امر برای مبارزه با تروریسم داعش، طبیعی است.

جارالله افزود:کویت عضو ائتلاف بین المللی مبارزه علیه داعش است و از تصمیم های ائتلاف برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند و به تنهایی اقدامی نمی کند.

جارالله درباره میزبانی کشورش در زمینه برگزاری سومین کنفرانس کمک کنندگان به سوریه پایان مارس( اسفند) آینده گفت: شمار کشورهایی که برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند خوب و در سطح عالی است ونسبت به نتایج این کنفرانس اظهار خوشبینی کرد.

وی درباره اوضاع یمن اظهار نگرانی کرد و از تلاش های مداوم جمال بن عمر مشاور دبیر کل سازمان ملل در امور یمن برای رسیدن گروههای سیاسی به توافق تقدیر کرد.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :