راهپیمایی "اتحاد" در پاریس برگزار شد

۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۰۳:۴۳ کد : ۱۹۴۲۹۷۷ سرخط اخبار

راهپیمایی "اتحاد" برای گرامیداشت کشته شدگان حملات اخیر فرانسه با شرکت بیش از یک میلیون نفر در پاریس برگزار شد.

 
این راهپیمایی با درخواست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه برگزار شد.
 
در صف راهپیمایان پس از خانواده قربانیان، اولاند و  مقامات خارجی نزدیک به 50 کشور جهان قرار گرفتند، پس از آنها شخصیت های سیاسی و چهره های سرشناس فرانسوی و مردم عادی به سوی میدان ملت حرکت کردند.
 
مردم فرانسه از صبح امروز در میدان جمهوری در مرکز پاریس تجمع کرده بودند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پیش از حضور در راهپیمایی از سران و مقام های حاضر در مراسم در کاخ الیزه استقبال کرد.
 
مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه که جناح راست افراطی در این کشور محسوب می شود از حضور در راهپیمایی خودداری کرد اما دیگر سیاستمداران فرانسوی همراه با مردم پاریس با حضور در خیابان ها اقدامات خونین اخیر را محکوم کردند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دست کم 600 هزار نفر در دیگر شهرهای فرانسه با شرکت در چند راهپیمایی علیه تروریسم، حملات اخیر پاریس را محکوم کردند.
 
روزنامه های لوموند و لوفیگارو از آماده باش بی سابقه امنیتی در فرانسه و حضور هزاران مامور ویژه پلیس، ژاندارمری و ارتش فرانسه برای تامین امنیت راهپیمایی پاریس خبر داده اند.
 
بیش از 5500 نیروی پلیس و ارتش در پاریس امنیت این راهپیمایی را برقرار کردند.
 
رهبران و مقاماتی از جمله نخست وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پادشاه اردن و همسرش، نخست وزیر تونس، وزیر خارجه مصر، وزیر خارجه مراکش، نخست وزیر ترکیه، رئیس جمهوری اوکراین، رئیس جمهوری مالی، نخست وزیر ایتالیا، نخست وزیر اسپانیا و نخست وزیر اسرائیل در این راهپیمایی در کنار اولاند حاضر شدند.
 
این در حالی است که القاعده یمن فرانسه را به حملات تروریستی گسترده تر تهدید کرده است. 
 
 برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفته است که کشور در هفته های آینده در وضعیت آماده باش کامل خواهد بود.
 
شرکت کنندگان در مراسم پاریس اعلام کردند که در 18 فوریه (29 بهمن) نشستی بین المللی درباره مبارزه با تروریسم در آمریکا برگزار می شود.
 
روز چهارشنبه گذشته سعید و شریف کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، ۱۲ تن از جمله چند کاریکاتوریست این مجله را به ضرب گلوله کشتند. 
 
روز جمعه نیز به یک فروشگاه یهودیان در پاریس حمله شد و چندین تن گروگان گرفته شدند. در جریان حملات مذکور مجموعا 17 تن کشته شدند. 

کلید واژه ها: پاریس نخست وزیر


نظر شما :