تاکید روحانی بر گسترش روابط ایران و آذربایجان

۲۵ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۳۰۱۲۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور با اشاره به وجود اراده جدی از طرف جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان خود از جمله جمهوری آذربایجان، گفت: ایران و آذربایجان دو کشور همسایه و برادرند و دولت ایران خواهان روابطی در شأن دو ملت و دو کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر شنبه در دیدارِ فرستاده ویژه رئیس جمهور آذربایجان، افزود: ایران و آذربایجان دارای روابط خوبی با یکدیگر هستند اما ظرفیت های موجود برای گسترش روابط و افزایش همکاری های دو کشور فراوان است.

فرستاده ویژه رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار پس از تقدیم پیام کتبی الهام علی اف به دکتر روحانی، گفت: قطعاً رویکرد و نگاه جناب عالی و رئیس جمهور آذربایجان به گسترش روابط تهران و باکو، هدف گذاری ها در ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه را تحقق خواهد بخشید.

کمال الدین حیدراُف با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشورش به ایران و با تاکید بر وجود ظرفیت های مناسب برای گسترش روابط فی مابین، تصریح کرد: شرایط مثبتی پس از روی کار آمدن دولت جدید در ایران فراهم شده که زمینه را برای گسترش همکاری های دوجانبه مساعد کرده است و جمهوری آذربایجان مصمم است که از این شرایط استفاده کند.

کلید واژه ها: ایران و آذربایجان


نظر شما :