خاتمی: اتحادیه اروپا برده وار نوکر آمریکا شده است

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۱۹۳۸۹ سرخط اخبار
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست تروریست ها نشان داد که برده وار نوکر آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: این راهپیمایی هم مبنای قرآنی و هم روایی دارد. مبنای قرآنی آن این است که گام های بر غضب آورنده دشمن عمل صالح است.

وی افزود: دومین مبنا این است که جهان اسلام یک پارچه است، امام راحل(ره) عظیم الشان نیز با همین مبانی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کرد .

خاتمی با اشاره به اینکه مبنای روایی راهپیمایی روز قدس نیز انبوه روایات است، اظهار داشت: فلسطینیان مظلوم هستند، بیش از 60 سال 5 میلیون نفر آواره، 5 هزار و 100 نفر در فلسطین اشغالی اسیر، 250 کودک و نوجوان زندانی، 14 زن اسیر و 527 نفر محکوم به حبس ابد هستند و 1400نفر نیز از وضعیت وخیم جسمی رنج می برند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این افراد مسلمان و مظلوم هستند و ما بر این مبنا به صحنه آمدیم تا با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل نفرت خود را از جنایات آنها و یاری مان از مظلومین را ابراز بداریم.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت ظالم و جبار آمریکا از فرصتی که متاسفانه با غفلت مسلمانان به دست آمده استفاده کرده و دوباره در پی آن هستند که مذاکرات سازش را دنبال کنند اظهار داشت: مذاکرات سازش در طول بیش از 60 سال اشغال فلسطین ذره ای سود به حال مظلومین فلسطین نداشته و اگر خیر و برکتی بوده در راستای مقاومت و  انتفاضه است. مقاومت 8 و 22 روزه در مقابل رژیم صهیونیستی که روزشان را به شب سیاه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در جریان مظلومیت فلسطینی ها تنها مشکل گشا مقاومت است و مساله تمام مذکرات تثبیت و مشروعیت رژیم صهیونیستی و ایجاد حاشیه امن برای این رژیم را دنبال می کند.

خطیب این هفته نماز جمعه مساله دیگر را راهبردی که در چند سال اخیر در کاخ سیاه که کاخ سفید می نامند عنوان کرد و گفت:  طرح تفرقه در جهان اسلام از سوی آنها کلید خورده و یک عده احمق ساده لوح تکفیری را به دست آورده اند که به راحتی آدم می کشند و این افراد را به جان جهان اسلام انداختند و سود و منفعتش را می برند.

وی ادامه داد: این عده جنایتکارانی هستند که با پول های بیگانگان تغذیه می شوند و در عراق انبوه آدم می کشند و در سوریه جنایت می کنند. این افراد به صهیونیست جهانی دلبسته هستند که در غیر این صورت یک مسلمان این طور عمل نمی کند، این تکفیری ها هم از سوی شیعه و هم از سوی سنی ها محکوم هستند.

خاتمی تصریح کرد: در مصر نیز مسلمانان به جان هم افتاده و برادر کشی در اوج خود به راه افتاده است. ما مردم مصر را مردمی فهیم و متمدن می دانیم که اسلام می خواهند.

وی با اشاره به اینکه مردم مصر در دو سال گذشته به قانون اساسی اسلامی رای داده اند بیان کرد: مجلسی ترتیب دادند که اغلب مسلمان بودند و اکنون به وضعیتی افتادند که سودش را رژیم صهیونیستی می برد. کسانی که در میدان التحریر و رابعه هستند اسلام را می خواهند و مشترکات زیادی دارند چرا به جان هم افتاده اند؟

وی خطاب به مردم مصر گفت:  با هم گفتگو کنید و از ارمغان بیداری اسلامی پاسداری کنید، نگذارید آمریکا و صهیونیست از این موقعیت استفاده کند.

خاتمی تصریح کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها همین بازی را در تونس و لبنان نیز دارند و  امیدواریم فتنه ها در این عرصه خنثی شود، جهان اسلام باید بیداری را حفظ کند و بداند که مساله تفرقه دام همیشه دشمنان بر علیه مسلمانان است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به طرح قرار دادن حزب الله در لیست تروریست ها از سوی اتحادیه اروپا گفت: این اقدام واقعا ًعجیب و غریب است، جریان سازنده، متدینی را که در حین حال خواستار تمامیت ارضی لبنان است و تنها کارش دفاع از کشور در مقابل رژیم صهیونیستی است دو بخش می کند و یک بخش نظامی را تروریست می خوانند.

وی با بیان اینکه این اقدام کپی از رفتار انگلیسی ها است که چه بسا این طرح نیز از سوی آنها مطرح شده است، بیان کرد: اتحادیه اروپا از سوی دیگر از منافقین حمایت می کند و آن چه مایه تاسف است این است که اتحادیه اروپا سعی می کرد خود را مستقل نشان دهد و بگوید قدرتی در مقابل آمریکا است اما در این جریان نشان داد که برده وار نوکر آمریکا شده است.

خاتمی افزود: اتحادیه اروپا باید بدانند در این ماجرا آبروی خود را بردند و بر زحمت حزب الله قهرمان نیافزودند. حزب الله محبوب لبنان و جهان اسلام است و به عنوان استخوانی در گلوی صهیونیست ها و خاری در چشم شان باقی می ماند.

وی همچنین  درباره اقدام کنگره آمریکا نیز گفت: کنگره آمریکا در طی دشمنی های گذشته با رای بالا تشدید تحریم ها بر علیه ایران را تصویب کرده است، باید دید جنایتکاران به دنبال چه هستند، آنها به دنبال این هستند که آنقدر فشار بیاورند تا امت قهرمان دست از آرمان های بلند خود بردارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنها با ایران اسلامی طرفند و نه ایران هسته ای تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند ما در پی بمب هسته ای نیستیم، اینها بهانه جویی است و آنها می خواهند که نظام اسلامی نباشد، هسته ای تمام شود حقوق بشر را مطرح می کند، همانطور که در ترکیه گفتند اگر می خواهید عضو اتحادیه اروپا باشید دست از اسلام بردارید. جواب ما مانند گذشته است.

وی همچنین با بیان اینکه امروز روز پایانی دولت نهم و دهم است تصریح کرد: صمیمانه از سختکوشی و خستگی ناپذیری که این عزیزان در طول هشت سال در خدمت کشور اسلام، قرآن و اهل بیت داشتند تشکر می کنم. نمی توان در سختکوشی دولت در خدمت به مردم کمترین تردیدی داشت، خدا قوت می گوییم و به استقبال دولت یازدهم می رویم.

خاتمی با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور در روزهای 12 و13 مرداد ماه اظهار داشت: این یک رویداد تاریخی مهم است، 11 رئیس جمهور، دو نخست وزیر، 14 معاون رئیس جمهور و 9 وزیر خارجه برای شرکت در مراسم اعلام آمادگی کرده اند و از خدا می خواهیم رئیس جمهور منتخب بتواند خدمتگزار به مردم باشد.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: خط ما خط ولایت است، موضع ایشان این است که باید به این دولت کمک کرد، قانون تحلیف دارای 7 ماده است که رئیس جمهور منتخب باید به این 7ماده قسم بخورد و پایبندی به آنها می تواند کشور را بیمه کند.

وی افزود: امیدواریم کابینه دولت یازدهم نیز به معنای واقعی معتدل باشد، ما عقد اخوت با کسی نداریم و معتقدیم یک کابینه معتدل می تواند ایشان را کمک کند. افراطی هایی که در فتنه 88 مردم را وادار به آن اقدامات کردند نمی توانند سنخیتی با کابینه اعتدال داشته باشند.

 

کلید واژه ها: اسلام آمریکا نماز جمعه اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی


نظر شما :