اوجالان فرمان خروج پ ک ک از ترکیه را صادر می کند

۲۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۱۵۰۱۳ سرخط اخبار

 یکی از اعضای حزب صلح و دموکراسی کردستان اعلام کرد، عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.پ) طی روزهای آتی برنامه خروج نیروهای خود را از این کشور اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، حزب صلح و دموکراسی کردستان اعلام کرد که فرمانده حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مستقر در کوه های "قندیل" در شمال عراق نامه ای را به عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک فرستاده و در آن در خصوص عقب نشینی نیروهای مستقر در ترکیه خبر داده است.

خانم پروین بولدان، از حزب صلح و دموکراسی کردستان پس از دیدار هیاتی از اعضای حزبش با اوجالان در زندان به خبرنگاران گفت: این نامه به دست اوجالان رسیده و پس از آنکه آن را مطالعه کند یک ارزیابی عمومی ارائه خواهد کرد.

معاون حزب صلح و دموکراسی کردستان نامه ای را از سوی اوجالان با این مضمون خواند: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا این آتش بس را دائمی و خروج نیروهای پ.ک.ک را تضمین کنم. می توانم با اطمینان بگویم که در حال حاضر در مرحله بسیار امیدوار کننده تری قرار داریم. در این زمینه طی چند روز آتی جزئیات خروج نیروهای مسلح خود را به گوش تمای مردم ترکیه می رسانم.

مذاکرات میان دولت ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک با هدف خلع سلاح کردن آن ها در اکتبر 2012 آغاز شد. شبه نظامیان پ.ک.ک به عنوان یک سازمان تروریستی توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا شناخته می شوند. آن ها در سال 1984 در اقدمی برای تشکیل یک سرزمین مستقل در جنوب شرق ترکیه مسلح شدند. از آن زمان حدود 40 هزار تن از غیرنظامیان در درگیری های میان دولت ترکیه و پ.ک.ک کشته شده اند.

کلید واژه ها: ترکیه کردستان اوجالان پ.ک.ک دموکراسی کردستان و دموکراسی صلح و دموکراسی کردستان حزب صلح و دموکراسی صلح و دموکراسی حزب صلح و حزب صلح و دموکراسی کردستان دموکراسی


نظر شما :