وزارت دفاع آمریکا جزء مشتریان نفت ایران است !

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۱۲۳۹۶ سرخط اخبار

نتایج یک گزارش نشان می دهد وزارت دفاع آمریکا به صورت غیر مستقیم برای نیروهای نظامی حاضر در افغانستان از ایران نفت می خرد و این گونه تحریم های دولت آمریکا علیه ایران را نقض می کند.

به گزارش عصر ایران " جان سوپکو " بازرس ویژه دولت آمریکا در امور بازسازی  افغانستان با انتشار گزارشی درباره واردات سوخت مورد نیاز برای نیروهای نظامی در  افغانستان می نویسد بین سال های 2007 تا 2012 بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون دلار از بودجه پنتاگون که در واقع از پول مالیات دهندگان آمریکایی است،برای این منظور صرف شده است و این در حالی است که بخشی از سوخت مورد نیاز نیروهای نظامی افغان و نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان از ایران تامین می شود.

این مقام آمریکایی که از جولای سال 2012 به عنوان بازرس ویژه دولت آمریکا در امور بازسازی افغانستان منصوب شده است در این گزارش می نویسد که این حجم واردات که پول آن از بودجه وزارت دفاع آمریکا پرداخت شده، می تواند ناقض تحریم های دولت آمریکا علیه ایران باشد.

افغانستان برای تامین مصارف سوخت و انرژی خود به کشورهایی چون ترکمنستان ، روسیه و ایران وابسته است و حجم عمده ای از سوخت مورد نیاز این کشور از طریق این سه کشور تامین می شود.

سوپکو در گزارش خود می نویسد : تحریم های آمریکا علیه ایران شامل منع هر گونه  تجارت و سرمایه گذاری در ایران می شود و خرید نفت و سوخت از این کشور برای مصارف نیروهای نظامی افغانستان ناقض تحریم ها هستند.

سوپکو با این حال در گزارش خود می نویسد در بسیاری از مواقع سوخت هایی که از ایران می آید با سوخت وارداتی از ترکمنستان یا روسیه مخلوط می شوند و این چنین تشخیص و ردیابی آن سخت تر می شود ولی بنا به گزارش این مقام آمریکایی فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان از اواخر سال 2012 میلادی تمهیداتی اندیشیده است که  مانع خرید مستقیم یا غیر مستقیم سوخت از ایران برای مصارف نیروهای نظامی افغان شود.
 

کلید واژه ها: آمریکا افغانستان نیروهای نظامی می نویسد تحریم دولت آمریکا نویسد


نظر شما :