ائتلاف مالکی: ترکیه و قطر در حال توطئه در عراق هستند

۱۳ دی ۱۳۹۱ | ۲۳:۳۹ کد : ۱۹۱۱۱۲۱ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد: ترکیه و قطر با هدایت تظاهرات استان الانبار به سمت خواسته های بی اساس، عامل شعله ور کردن فتنه طایفه ای در بین عراقی ها  و ایجاد آشوب و هرج مرج در این کشور هستند.

کمال الساعدی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون گفت: اطلاعات تایید شده ای در دست داریم مبنی بر اینکه ترکیه عامل فتنه انگیزی در عراق است.

اردوغان چگونه فتنه طایفه ای در عراق را پیش بینی می کند؟

این عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه افزود: باید از اردوغان که بر وقوع فتنه طایفه ای در عراق تاکید کرد پرسید اگر خود او طراح این فتنه نیست از کجا از آن خبر دارد؟

الساعدی همچنین اظهار داشت: قطر نیز بازیگر اصلی فتنه انگیزی و اختلافات طایفه ای در عراق است زیرا پولهای آن برای کمک به این هدف به عراق سرازیر می شود.

وی تاکید کرد: ائتلاف دولت قانون با فتنه انگیزی بین گروه های مختلف مردمی عراق که مشترکات مذهبی، ملی و هویت و وطن آنان را به هم پیوند می دهد، مخالف است.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: قانون اساسی عراق حق تظاهرات و اعلام درخواست های مردمی را به رسمیت می شناسد اما باید توجه داشت که بین تظاهرات کنندگان و کسانی که در صدد دامن زدن به فتته و اختلافات طایفه ای هستند، تفاوت وجود دارد.

الساعدی برخی شخصیت های سیاسی را نیز به تلاش برای تغییر وجهه و ماهیت قابل قبول و محترمانه تظاهرات و هدایت آن به سمت خواسته های بی حاصل و مردود متهم کرد.

کلید واژه ها: عراق فتنه طایفه ای طایفه ائتلاف دولت دولت قانون ائتلاف دولت قانون ائتلاف طایفه ای در تظاهرات


نظر شما :