وضعیت منافقین از زبان مترجم رجوی

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۱۰۵۰۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «قربانعلی حسین نژاد» معروف به غلام، یکی از اعضای با سابقه سازمان تروریستی منافقین است. وی دارای سابقه تشکیلاتی بیش از 30 ساله در داخل فرقه منافقین به عنوان مترجم عربی ارشد و مترجم همۀ کتاب ها، نشریات، اطلاعیه ها، نامه ها، بیانیه ها و سایت آن به زبان عربی و همچنین تدریس و آموزش زبان عربی به مسعود رجوی و اعضای سازمان بوده و به رده معاونت ارگان (بالاترین رده ای که مردان می توانند در تشکیلات فرقه رجوی بگیرند) رسیده اما به گفته خودش بنا بر اختلافاتی که با مسعود پیدا کرده از این سمت کنار گذاشته شده است.

فارس: خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه سالی وارد سازمان تروریستی منافقین شدید؟

حسین نژاد: قربانعلی حسین نژاد هستم؛ از دهه 50 که در دانشگاه بودم با نام مجاهدین خلق که فعالیت هایی علیه شاه داشتند، آشنا شدم و به عضویت آنها در آمدم. به جرم فعالیت علیه شاه به مدت 2 سال زندانی شده و پس از خروج از زندان از آموزش و پرورش که در آنجا مشغول کار بودم اخراج شدم. در زندان با افراد سازمان و افکار آنها بیشتر آشنا شدم.

پس از انقلاب هم از آنجا که تضادی بین روحانیت و مجاهدین خلق نمی دیدیم -چرا که هر دو در مبارزه با امپریالیسم مشترک بودند-با جوانان مذهبی نیز همکاری داشتیم.

با انقلاب اسلامی دوباره به آموزش و پرورش بازگشته و به عنوان دبیر عربی به کار خود ادامه دادم.

آن زمان مجلات عربی و مقالات در مورد مبارزه مردم فلسطین را ترجمه می کردم که از این طریق با افکار آنها آشنا می شدم.

پس از آن مجاهدین با من تماس گرفته و از کاندیداتوری ام در مجلس شورای ملی حمایت کردند و رای خوبی آوردم، اما از گروه های دیگر رای بالاتری آورده و وارد مجلس شدند.

پس از آن همکاری خود با سازمان را ادامه دادم و در جریان مبارزه سازمان با جمهوری اسلامی به همراه خانواده به پاریس و بعد به عراق رفتم.

از آنجا که فارغ التحصیل زبان عربی بودم، ترجمه شبکه ها و رسانه های عربی یا به زبان عربی را به من سپردند و پس از مدتی در بخش روابط خارجی سازمان مجاهدین در عراق به کار گرفته شدم.

علاوه بر آن، آموزش زبان عربی به مسعود رجوی و همچنین سایر اعضای سازمان را بر عهده داشتم.

ستاد دارالترجمه سازمان را که روابط با صدام به آن مربوط می شد و پس از آن ارتباط با مقامات عراقی و اخلال در امور این کشور پس از سقوط صدام را نیز بر عهده داشتم.

همچنین در ملاقات های مسعود رجوی با مقامات عراقی و به عنوان مترجم اول سازمان حضور داشتم و حتی ترجمه های دیگران را چک و تصحیح می کردم.

علاوه بر آن، شبکه های رادیو و تلویزیون و فعالیت های دیگری بود که مدیریت آنها با من بود. کلاس های ترجمه و آموزش زبان عربی داشتم و نزدیکترین افراد سازمان به مسعود رجوی از جمله ابریشمچی که مترجم خاص رجوی بود، عباس داوری که نفر سوم بود و احمد افشار و سایر مترجمین مانیتورینگ نیز زیر نظر من بودند.

فارس: شما سال های زیادی مترجم مسعود رجوی بودید. در مورد رفتارها و خلق و خوی وی کمی توضیح دهید.

حسین نژاد: مسعود رجوی هر نوع مشکل عربی داشت و حتی آیه های قرآن را که شک داشت از من می پرسید. من برخی اغلاط وی را به دیگران می گفتم که بعدها در محاکمه به من دشنام می داد که چرا اشکالات مرا در بیرون مطرح کرده ای!

مشخصه بارز مسعود رجوی خودخواهی وی بود. مسعود در مبارزه مسلحانه خود با جمهوری اسلامی که بیش از 2 هزار نفر را به کشتن داد، با کسی مشورت نکرد و تنها با ابریشمچی و عباس داوری صحبت کرد.

مسعود در دیدارهایی که با صدام داشت تلاش می کرد تا از وی کلاهبرداری کند. او به اندازه ای رند و کلاش بود که سرمایه های عراق را غارت کرد. او در مقابل صدام به قدری ابراز ذلت و خواری می کرد که حتی اطرافیان صدام نیز از این رفتارش احساس انزجار می کردند.

فارس: آیات و دعاهایی که اشتباه می خواند، تعمدی بود؟

حسین نژاد: نه، دعایی را «کاظم ذوالنور» (از اعضای سابق سازمان مجاهدین پیش از انقلاب که کشته شد) نوشته بود که از روی آیات قرآن و زیارتنامه ها ساخت و مجاهدین در قنوت می خواندند. از آنجا که ذالنور تسلط کلاسیک به عربی نداشت، غلط های زیادی در دعای ساخته شده وی بود. این دعا بعدها در سازمان پس از نمازهای عصر و عشا خوانده می شد که من در سال 65 در فرانسه ایرادات آن را به مسعود گفتم. این دعا ایدئولوژی مجاهدین بود که بر اساس اعتقاد به جنگ و قتال شکل گرفت و حتی زمانیکه سازمان خلع سلاح شد نیز این دعا خوانده می شد.

زمانی اغلاط این دعا را به جلال گنجه ای که روحانی سازمان است گفتم که البته گنجه ای نیز آن را به مسعود گفته بود و از مسعود شنیده بود که «این دعا یادگار ذالنور است و نمی توان آن را عوض کرد». این دعا سر در ورودی اشرف نصب شده بود و عراقی ها در بدو ورود به آن ایراد می گرفتند.

فارس: سازمان منافقین چه عملیات های تروریستی را برای صدام انجام داد؟

حسین نژاد: سازمان در سرکوب انتفاضه عراق در سال 1991 شرکت داشت که کردها در کردستان و شیعیان در جنوب عراق قتل عام شدند. در جریان این درگیری ها چند تن از اعضای سازمان کشته شدند که در قبرستان «مروارید» به نام «شهدای کربلا» از آنها یاد شده است.

عملیات های زیادی در مرزهای ایران داشتند و تعداد معدودی نیز به تهران رسیده و عملیات هایی داشتند.

فارس: پس از جنگ ایران و عراق، صدام تلاش کرد خود را به ایران نزدیک کند، چرا همان زمان منافقین را به ایران تحویل نداد؟

حسین نژاد: پس از آتش بس سال 1367، صدام مطلقاً قصد جنگ با ایران را نداشت، اما مسعود رجوی مدام با صدام دیدار داشته و از وی می خواست که به ایران حمله کند. پس از آن صدام با آمریکا وارد درگیری شد و از آنجا که ایران را نیز دشمن آمریکا می دانست به جمهوری اسلامی نزدیک شد.

از سال 1380 به بعد دولت عراق به طور کلی جلوی نفوذ مجاهدین به ایران را گرفت، اما آنها را تحویل ایران نداد چرا که قصد داشت از مجاهدین به عنوان یک اهرم استفاده کند.

فارس: درمورد تیم های ترور سازمان کمی توضیح دهید.

حسین نژاد: رجوی ها با ملاقات های مفصل با صدام جواز چند عملیات را گرفتند تا روحیه ای به افراد خود بدهند، زیرا پس از عملیات فروغ جاویدان و شکست سختی که خوردیم، روحیه افراد به شدت تضعیف شده بود، اما تنها چند عملیات صورت گرفت که یکی از آنها ترور (شهید)صیاد شیرازی بود. پس از ترور شیرازی، مسعود در جلسه ای این عملیات را شرح داد چرا که از همانجا با بیسیم در ارتباط بود و لحظه به لحظه اخبار را مخابره می کردند.

مسعود برای روحیه دادن به اعضا، عملیات های معدود سازمان در ایران را شخصاً تشریح می کرد.

فارس: آیا سازمان منافقین عوامل داخلی در ایران هم داشت؟

حسین نژاد: عواملی داشتند، اما بسیار کم بود که غالباً محل سکونت خود را در اختیار مجاهدین می گذاشتند و اطلاعات در اختیارشان قرار می دادند.

فارس: مسعود در چه سالی پنهان شد و آیا ارتباطی با وی داشتید؟

حسین نژاد: در زمان صدام مسعود رجوی در همه نشست ها به صورت علنی حضور داشت. آخرین سخنرانی وی 5 ماه پیش از سقوط صدام بود که وی گفت «پس از این نشست به طور علنی حضوری نخواهد داشت، چرا که جنگ حتمی است و این نشست خداحافظی است».

مسعود در همان دوران نفت 6 ماه آینده را یکجا از صدام گرفت که معادل 18 میلیون بشکه نفت شد و انبوهی از مهمات از صدام گرفت تا مثلاً در برابر اشغالگری آمریکا بجنگد.

فارس: چه کسانی با مسعود پس از پنهان شدن وی ارتباط داشتند؟

حسین نژاد: پیش از سقوط صدام برخی عناصر کلیدی به فرانسه فرستاده شدند، اما مسعود در اشرف ماند چرا که تصور می کند که اگر به خارج برود و دستگیر خواهد شد، زیرا او سرنوشت عبدالله اوجالان رهبر«پ ک ک» را به یاد داشت و نمی خواست به سرنوشت وی دچار شود.

سیاست مسعود این بود که بین نیروها باشد و سازمان خود را حفظ کند و از سایر افراد رده پایین را قربانی خود کند.

مسعود که از ابتدا پادگان اشرف را خط قرمز خود می دانست، پس از آنکه نتوانست مقاومت کند مرز سرخ را دستگیری رهبری عنوان و یادآور شد که همه اعضا باید در این راه آماده قربانی خود باشند. وی امروز لیبرتی را به عنوان کمپ پناهندگی در نظر گرفته چرا که می داند اگر به خارج برود، اعضای سازمان خیلی زود پراکنده شده و این سازمان متلاشی می شود.

فارس: پس از ورود آمریکایی ها به عراق، سازمان تغییر موضع داده و با آنها همکاری کرد. در این باره توضیح دهید.

حسین نژاد: از زمانی که سازمان وارد فاز مقابله مسلحانه با جمهوری اسلامی شد، تلاش کرد تا حمایت آمریکا و اروپا را جلب کند و سیاست اولیه خود را تغییر داد. سازمان پس از اشغال عراق بهترین روابط را با آمریکایی ها داشت و بخشی را به نام «کاویان» راه انداخت که رابطه با آمریکا را دنبال می کرد.

در این بخش تعمداً نامی از آمریکا برده نشد تا برای نیروهای رده پایین سوالی پیش نیاید که چرا با آمریکا رابطه داریم.

نیروهای آمریکایی به اشرف آمده، در آنجا مستقر شده و اعضای سازمان به همراه سربازان آمریکایی به گشت زنی می رفتند و به آنها در دستگیری ایرانیان کمک می کردند.

زمانی یکی از سران القاعده به اشرف پناهنده شد تا از دست آمریکایی ها فرار کند، اما رجوی علیرغم همکاری با القاعده، برای خوش خدمتی، وی را به آمریکایی ها تحویل داد.

فارس: سازمان منافقین بجز اشرف چند قرار گاه دیگر داشت؟

حسین نژاد: جلسات مسعود رجوی با اعضای شورا و ملاقات های خارجی وی در ساختمان های عظیمی برگزار می شد که در بغداد اجاره کرده بودند. 3 قرارگاه در اطراف بغداد داشتیم و یکی دیگر از قرارگاه ها در «ابوبره» معروف به بدیع زادگان بود که مقر اصلی مسعود رجوی در آنجا قرار داشت.

قرارگاه باقرزاده در نزدیکی «الانبار» قرار داشت که مخصوص نشست های عمومی رجوی بود. مقر پارسیان نیز یک کاخ مجهز بود که صدام به وی داده بود و مسعود به آنجا منتقل شد. رجوی در مجموع 8 قرارگاه اصلی و بزرگ داشت.

فارس: درباره جلسه محاکمه 50 نفره مسعود رجوی توضیح دهید.

حسین نژاد: در سال 1380 برای محاکمه افرادی که به برخی سیاست های مسعود رجوی معترض بودند، نشستی شکل گرفت. برخی از افرادی که نسبت به توهین های رجوی به اعضا اعتراض داشتند، در این جلسه محاکمه شدند. همه افراد معترض و مخالف را تحت عنوان نشست «طعمه» جمع کرده و افراد را طعمه های حکومت ایران خواندند.

رجوی ها افراد حاضر در جلسه را صدا کرده و روی زمین مقابل خود می نشاندند و محاکمه می کردند که این محاکمه چند ماه طول کشید. در آن نشست، فرد نباید در جلسه محاکمه خود که وکیلی هم نداشت به هیچ عنوان سخنی بگوید و تنها باید به توهین ها گوش می داد.

فارس: از دیگر عوامل نارضایتی اعضا بگویید؟

حسین نژاد: از مهمترین عوامل نارضایتی اعضای سازمان، انحرافات اخلاقی و جنسی رجوی و اطرافیان وی بود. سازمان مجاهدین تبدیل به یک فرقه خاص فکری و مذهبی شده چرا که اندیشه های وی در مذهب، شرع و عرف اجتماعی جایگاهی ندارد. مسعود ازدواج خود با مریم را انقلاب نامید اما این موضوع فقط برای بهره جنسی خود بود.

وی پس از آن به افراد گفت که نزدیک شدن به رهبری نیازمند هزینه است و آنها نیز باید زنانشان را طلاق داده و به عقد مسعود درآوردند.

مسعود با همه اعضای شورای رهبری که همه زن بودند نیز رابطه داشت و آنها را به عقد خود درآورده بود.

افراد را به جرم سلام دادن به همسر سابق خود محاکمه و شکنجه می کردند. این جدایی از همسر باعث رواج فسادهای جنسی شده و بیماری های زیادی را به وجود آورده است.

فشارهای مختلف روحی، جسمی و جنسی به اعضا وارد می شود که باعث شده بیماری های روحی و روانی و خودکشی در سازمان زیاد شود، اما خود مسعود رجوی نه تنها زنش اطلاق نداد، بلکه زنان دیگران را نیز گرفته بود؛ وی حتی با اعضای دفتر خود به طور دسته جمعی رابطه داشت. مسعود رجوی نوشیدنی های الکلی نیز مصرف می کند.

 

فارس: چگونه از فرقه منافقین فرار کردید؟

حسین نژاد: طی سال های گذشته در کنار رجوی بودم و روابط تنگاتنگی با بخش سیاسی داشتم. می دیدم که رجوی برای نزدیکی به آمریکایی ها اطلاعات مبارزان عراقی را به آنها می داد. سازمان به دستور آمریکایی ها کتاب های قصه به زبان عربی منتشر کرد که محتوای آن نفرت از مبارزان علیه اشغالگران آمریکایی را ترویج می کرد.

این رفتارها بود که باعث نفرت من و سایر اعضا از سران شد.

در دوران صدام هر فردی که فرار می کرد، از سوی صدام به اشرف تحویل داده می شد، اما پس از رفتن به لیبرتی فرصت فرار مهیا شد. البته در لیبرتی نیز سران سازمان، برخی نیروهای ارتش عراق و حتی نیروهای صلیب سرخ را خریده بودند.

روزی هیئت سازمان ملل به لیبرتی آمده و با افراد ملاقات داشت. سران به ما دستور داده بودند که با آنها حرفی نزنیم، اما وقتی هیئت آمد خود را به آنها رسانده و ضمن توضیح دادن شرایط موجود خواستم که مرا با خود ببرند چرا که پس از این گفت وگو مرا شکنجه خواهند کرد و بدین ترتیب موفق به فرار شدم.

فارس: وضعیت روحی- روانی ساکنان لیبرتی چگونه است؟

حسین نژاد: اگر روزی به اعضا گفته شود که هر کس می خواهد برود، فقط 10 درصد باقی خواهند ماند که آنها نیز افراد نزدیک رجوی یا کسانی هستند که دستشان به خون مردم آغشته است.

فارس: تصور می کنید مردم ایران روزی سازمان مجاهدین خلق را ببخشند؟

حسین نژاد: هیچوقت چنین فکری نمی کنم. رجوی انبوهی از مردم ایران را به کشتن داد و اعضای سازمان را نیز با فریب و نیرنگ از بین برد که چنین جنایتی را حتی خانواده های کشته شده مجاهدین نمی بخشند. ضربه ای که رجوی پس از انقلاب به مردم ایران زد، قابل بخشش نیست.

کلید واژه ها: رجوی مسعود صدام نژاد: عربی مجاهدین مسعود رجوی عراق اعضا زبان عربی آمریکا منافقین عملیات اشرف آمریکایی ها اعضای سازمان دعا به مسعود لیبرتی مترجم


( ۴ )

نظر شما :