تاکید مجدد ایران بر فلسطین «از بحر تا نهر»

۱۴ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۹۰۹۸۹۹ سرخط اخبار
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران ندای فلسطین از بحر تا نهر را سر می دهد که تاکید بر تمامیت ارزی کل کشور فلسطین دارد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر سردار سرتیپ احمد وحیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه وظیفه اصلی دانشجویان غواصی در دریای علم، آگاهی و به دست آوردن مرواریدهای ارزشمند برای کشور است، گفت: دانشجویان همواره در جریان انقلاب اسلامی و همچنین در جریان تسخیر لانه جاسوسی که به انقلاب دوم معروف شد و همچنین در تشکیل نهادهایی همچون سپاه و جهاد سازندگی نقشی مهم را از ابتدای انقلاب تاکنون ایفا کرده اند.
 
وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت استکباری پهلوی اول که با حمایت های مستقیم دولت های غربی در ایران ایجاد شد این دولت تصمیم گرفت دانشگاه ها را به محلی برای رشد و گسترش روشن فکری وابسته و ایجاد سکولاریزم تبدیل کند ولی با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی این نهاد به ایفای نقش اصلی خود در جامعه پرداخت.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به کلامی از امام علی(ع) که فرمودند "خدا رحمت کند کسی را که می داند از کجا آمده کجا هست و به کجا می رود"، اظهار داشت: این پیام ایشان هم به این دنیا و هم به آخرت مربوط می شود و بر لزوم داشتن بصیرت در همه دوران تاکید دارد.
 
وحیدی در ادامه با اشاره به لزوم بازخوانی گذشته و عبرت گرفتن از آن گفت: زمانی بود که در سطح جهان به ایران "اخ الیهود" می گفتند که ناشی از وابستگی شدید رژیم حاکم آن دوران به کشورهای غربی بود ولی در امروز ایران اسلامی ندای فلسطین از بحر تا نهر را سر می دهد که تاکید بر تمامیت ارزی کل کشور فلسطین دارد و این ندا در طول چند سال کاری کرد که مردمی که در کشور فلسطین در آن زمان حتی جرأت به زبان آوردن این ندا را نداشتند امروز بر تمامیت ارزی خود تاکید دارند.
 
وی در ادامه افزود: دانشگاه های ما فقط یک کانون پژوهشی یا علمی صرف نیستند بلکه کانون انقلاب و تحول هستند و این چیزی است که در کمتر جایی از جهان مشاهده شده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه ما بسیاری از خلأها همچون تعمیق سیاسی و حرکت های انقلابی توسط دانشگاه ها پوشش داده شده اند، گفت: تسخیر لانه جاسوسی بزرگ ترین حرکت فرهنگی و انقلابی بود که از درون دانشگاه به وجود آمد و مورد تاکید رهبری قرار گرفت و این نشانه ای از چند بعدی بودن دانشگاه های ما دارد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری هم همواره مطالبی همچون چشم اندازهای اقتصادی و علمی و همچنین جنبش های نرم افزاری و حرکت های سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی در دانشگاه و حتی در جامعه را از دانشگاهیان خواستند که این نشانه اعتماد ایشان به جامعه دانشجویی است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اینکه ما امروز در جامعه بحث اقتدار و قدرت را مطرح می کنیم که شامل بحث های اقتدار سخت، نیمه سخت و نرم است گفت: قدرت نرم ناشی از قدرت نرم افزاری و گفتمان سازی است که این در جامعه بر عهده دانشگاه ها و قشر دانشجو است بنابراین دانشگاه یکی از کانون های مهم تولید قدرت نرم است.

 

کلید واژه ها: دانشگاه جامعه فلسطین قدرت انقلاب


نظر شما :