اوباما در نامه خود به مرسی چه نوشت؟

۰۲ مهر ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۹ کد : ۱۹۰۷۱۲۷ سرخط اخبار

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نامه ای که برای محمد مرسی همتای مصری خود فرستاد بر تمایل خود برای ادامه پیشرفت در شراکت راهبردی بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد با فیلم موهن به اسلام و همچنین با توسل به خشونت برضد بیگناهان مخالف است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، یاسر علی سخنگوی ریاست جمهوری مصر به خبرنگاران گفت مرسی امروز شنبه نامه ای از باراک اوباما دریافت کرد که در آن آمده بود «ما این فیلم کینه توزانه را که به دین اسلام و ارزش های آمریکا در زمینه آزادی دین و عقیده و تسامح اهانت کرده است رد می کنیم ولی هیچ توجیهی برای توسل به خشونت برضد بیگناهان وجود ندارد».
یاسر علی افزود، اوباما از مرسی به علت تلاش های مصر برای تامین امنیت دفتر نمایندگی آمریکا در قاهره تشکر کرد. اوباما در این نامه همچنین از اظهارات مهم رئیس جمهور مصر در محکومیت خشونت ها پس از حوادث اخیر در مقابل سفارت آمریکا در مصر قدردانی کرد.
به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، اوباما در این نامه همچنین اظهارات مرسی را ستود که در آن بر محافظت از دفاتر دیپلماتیک و کارکنان آن در این شرایط دشوار تاکید شده بود. اوباما این اظهارات را بخشی از ارزش های مصر دانست که شراکت با آمریکا را تقویت می کند.
اوباما در پایان نامه خود اعلام کرد چشم به همکاری با مرسی در ماه های آینده به منظور پیگیری پیشرفت در شراکت راهبردی بین دو کشور دوخته است.
شایان ذکر است سفارت آمریکا در قاهره چند روز پیش هدف حمله معترضان به فیلم آمریکایی قرار گرفت که در آن به پیامبر اسلام (ص) اهانت شده بود. معترضان پرچم آمریکا را پائین کشیدند و به جای آن پرچمی سیاه نصب کردند که روی آن عبارت «لااله الاالله» نوشته شده بود.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما مصر مرسی


نظر شما :