جان بولتون، وزیر امور خارجه میت رامنی

نتانیاهو به داد نامزد جمهوریخواهان می‌رسد؟

میت رامنی دان سینور وابسته به حزب لیکود را موظف کرده است که به معاونش پول رایان در امور خارجی کمک کند.
نتانیاهو به داد نامزد جمهوریخواهان می‌رسد؟

دیپلماسی ایرانی: نومحافظه کارانی که عراق را ویران کردند و میلیون ها عرب و مسلمان را کشتند (و همچنین اقتصاد امریکا و حیثیت آن در جهان را نابود کردند) اکثریت مشاوران میت رامنی، نامزد جمهوریخوهان برای ریاست جمهوری امریکا، به خصوص در امور خارجی را تشکیل می دهند. اطلاعاتی که من جمع کرده ام نشان می دهد که این دار و دسته مجددا فعال شده اند، به خصوص چند ماه پیش که نام جان بولتون نیز آمد، وی یکی از پست ترین و تندروترین چهره های نوجمهوریخواه است که در صورت پیروزی میت رامنی برای تصدی وزارت امور خارجه امریکا مطرح شده است.

به این موضوع در حالی اشاره کردیم که این ماه سالگرد حادثه 11 سپتامبر است، و دوباره اطلاعات جدید و متراکمی درباره آن به دست آورده ام که به من قوت قلب داد که با توجه به یادداشت خانم مورین داوود، نویسنده امریکایی در نیویورک تایمز تحت عنوان «نومحافظه کاران درصدد بازگشت» که دو روز پیش منتشر شد، این مطلب را بنویسم. وی در آن یادداشت به نقل از دان سینور می نویسد که رامنی او را موظف کرده است که به معاونش پول رایان در امور خارجی کمک کند.

سینور، هویت لیکودی دارد و از افراد تندرویی است که مصالح اسرائیل را بر هر مصلحت دیگری ترجیح می دهد. حقیقت این است که رامنی تجربه محدودی در روابط بین الملل دارد، رایان از او هم در این زمینه ناآگاه تر است. و اکنون نو محافظه کاران سیاست خارجی تازه ای را در حال برنامه ریزی هستند که بر اساس یک مبنای واحد باشد، آن هم هم پیمانی با اسرائیل علیه فلسطینیان، اعراب و مسلمانان، برنامه هسته ای ایران و حتی علیه چین و روسیه.

آیا خوانندگان به یاد می آورند دو نامه ای را که نو محافظه کاران به بیل کلینتون و جورج بوش پسر نوشتند که در آن قبل از وقوع حادثه تروریستی 11 سپتامبر بر لزوم جنگ علیه عراق تاکید کرده بودند؟ هنگامی که آن حادثه تروریستی رخ داد دار و دسته اسرائیلی ها دلایل تعمدی لازم با همکاری برخی خائنان عراقی برای این جنگ را فراهم کردند که ماحصل آن این است که همچنان کشتار اعراب و مسلمانان ادامه دارد.  

دو موسسه امریکایی مستقل که در امور رسانه ای و اطلاع رسانی فعالیت می کنند و عناوین مرکز پاکسازی افکار عمومی و صندوق استقلال روزنامه نگاری را بر خود دارند، برآورد کردند که کاخ سفید بوش 935 دروغ از تروریسم در نیویورک و واشنگتن و جنگ عراق تهیه کرده بود.

در آن موقع با هدف ترساندن مردم دروغ هایی آغاز شد، مثلا در تاریخ 8 سپتامبر 2002 کاندولیزا رایس در مناظره ای با وولف پلیتزر (که در لابی اسرائیل نیز سابقه فعالیت دارد) در شبکه سی ان ان گفت که عراق از معادن آلومینیوم خود برای استفاده از برنامه های هسته ای اش که به آن نام منابع سانتریفیوژ داد، استفاده می کند. وی همچنین در ادامه افزود که کاخ سفید نمی داند که صدام حسین چه وقت سلاح هسته ای خواهد ساخت اما نمی خواهد که نسبت به آن غافل باشد تا ناگهان ببیند که وی یک انفجار هسته ای انجام داده است. این دروغ را پرزیدنت بوش و وزیر امور خارجه اش، کاولین پاول نیز در سخنرانی اش در شورای امنیت ملی در 5 فوریه 2003 تکرار کردند.

امروز اطلاعات دیگری نیز به دست آورده ایم که نشان می دهد کاخ سفید دوران بوش تلاش می کرد که از اهمیت بسیاری از مسائل بکاهد، مثلا در 6 اگوست 2001 سازمان امنیت مرکزی امریکا (سی آی ای) گزارشی را به پرزیدنت بوش در تکزاس ارائه داد که در آن اشاره شده بود که اسامه بن لادن یک طرح تروریستی در داخل امریکا دارد، این یک چیز مشهوری است، یک منبع آگاه دیگر اطلاعات بیشتری در این زمینه می دهد، کرن ایشنفالد که قبلا خبرنگار نیویورک تایمز بود و اکنون در مجله فانتی فیر، مقاله می نویسد، اخیرا مقاله ای تحت عنوان «تصمیم قبل از طوفان» نوشته که در آن تاکید کرده است که اطلاعات رسمی منتشر نشده نشان می دهد که سی آی ای قبل از جلسه 6 آگوست 2001 بارها به جورج بوش پسر هشدار داده بود که بن لادن در صدد انجام یک عملیات ترویستی در داخل امریکا است و کاخ سفید به آن بی توجه است.  

همان دار و دسته اسرائیلی که خود را آماده قربانی کردن جان هزاران امریکایی کردند تا زمینه های لازم برای حمله به عراق فراهم شود، اکنون همان افراد دور رامنی جمع شده اند، آنها تعهد پر هزینه ای را به جنایتکار جنگی، بنیامین نتانیاهو، داده اند تا جنگی را علیه ایران آغاز کنند تا مانع رسیدن این کشور به تولید بمب هسته ای شوند.

اسرائیل دولت نازی جدیدی است که سامانه های هسته ای در اختیار دارد و از جهان به خصوص ایالات متحده امریکا می خواهد که به نیابت از آن یا در کنار آن با ایرانی که امروزه هیچ بمب هسته ای در اختیار ندارد، بجنگد، حتی حاضر است اگر بتواند با ایران جنگ هسته ای راه بیندازد.

نتانیاهو در آخرین هفته از این ماه به ایالات متحده خواهد رفت تا فشارها را علیه ایران افزایش دهد و باراک اوباما را در تنگنا بگذارد. اوباما دیدار با او را در این سفر رد کرده است، از این رو وی برای کمک به دوست و هم پیمانش، رامنی که این روزها به دلیل خطاهای مکررش به ویژه پس از حرکت انقلاب امت اسلامی در واکنش به ساخت فیلم موهن به رسول الله در وضعیت بدی به سر می برد، به امریکا سفر می کند.  

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید کسی که در صحبت کردن خطا می کند، قدم در دهانش می گذارد و حالا رامنی صحبت نکرده پایش را از دهانش بیرون می آورد و پای دیگر را در آن می گذارد. و اکنون دجال حراف، نتانیاهو تلاش می کند دورغ های تازه ای را به خورد مردم بدهد شاید که فیلم توزیع شده علیه پیامبر را فراموش کنند، در حالی که معلوم نیست چگونه می خواهد این خرابکاری رامنی را که گفته است، فقرای امریکا و بیکار ها تنها 47 درصد از مردم را تشکیل می دهند و او مسئول آنها نیست، چگونه اصلاح کند.

نویسنده: جهاد الخازن

منبع: الحیات

کلید واژه ها: انتخابات ریاست جمهوری امریکا ميت رامني جان بولتون


نظر شما :