کتابخانه - آرشیو

منتقدان فرهنگ
متفکرانی که یک قرن فرهنگ انگلیس را بنا کردند

منتقدان فرهنگ

در این کتاب درباره چهره های برجسته ای چون جان استوارت میل، هربرت اسپنسر، جورج برنارد شا، برتراند راسل، توماس الیوت و جورج ارول صحبت شده و مطابق با فرهنگ و آموزش و هنر که محور نویسنده در تهیه کتاب است، به تبین افکار آنها پرداخته است.

ادامه مطلب
نقش دختر ایرانی در قصه دختر زندانی مغربی
دومین بخش از کتاب «غریبه»

نقش دختر ایرانی در قصه دختر زندانی مغربی

سوز، دختر سبزه با موهای قهوه ای بلند، نقشی اساسی در این حکایت دارد. او بود که بعد از آن برای مدت کوتاهی کمک کرد همدیگر را ببینیم، مثل غول چراغ جادو. در شرق، چیزی تصادفی نیست، تقدیر همه چیز را معین می کند.

ادامه مطلب
خاطرات دختر زندانی مغربی
نخستین بخش از کتاب «غریبه»

خاطرات دختر زندانی مغربی

کتاب پیش رو با عنوان "غریبه" (الغریبه) خاطرات زنی است که پدرش رئیس ستاد ارتش بوده اما اتهام کودتا متوجهش می شود و به همراه خانواده اش به زندان ابد محکوم می شود. آقای ژنرال در زندان می میرد ولی دختر که از خردسالی به زندان وارد شده به همراه خانواده اش در زندان به زندگی خود ادامه می دهد. آن دختر «ملیکه اوفقیر» است که بعد از آن که مورد عفو قرار می گیرد و بعد از ۲۰ سال از زندان آزاد می شود، و بعد از آن که از مغرب به فرانسه می رود، شروع می کند خاطرات دوران زندان خود را به رشته تحریر در می آورد. 

ادامه مطلب
کتاب «فلسفه و جامعه و سیاست»
کتابی درباره فلسفه سیاسی که مدافع آزادی است

کتاب «فلسفه و جامعه و سیاست»

از مهمترین افرادی که در این کتاب مقالاتی از آنها آمده است می توان به ماریو بارگاس یوسا، لودویک فون میزس، ژان فرانسوا رُوِل، یورگن هابرماس، زیگمونت باومن، آیزایا برلین، ریچارد گات، ریچارد فاک، برنارد لوئیس، کارل پوپر، توماس مان، مارک لیلا، میشل فوکو، رابرت نازیک، سیدنی هوک، مایکل والستر، کریگ موران، ادموند ویلسون و دیگران اشاره کرد.

ادامه مطلب