کتابخانه - آرشیو

ایران تنها قربانی سیاست های امریکا نیست+دانلود
آینده پژوهی تحولات نظام جهانی؛ تقابل چهار قدرت امریکا، ایران، روسیه و چین در دهه ۲۰۲۰ میلادی

ایران تنها قربانی سیاست های امریکا نیست+دانلود

کتاب «ایران تنها قربانی سیاست های امریکا نیست»، کتابی است با موضوعیت آینده پژوهی تحولات نظام جهانی در دهه ۲۰۲۰ میلادی؛ و تمام تلاش ها بر آن بوده است که با محوریت قرار دادن منافع بلند مدت دولت امریکا در آینده نظام جهانی و همچنین بررسی سیر سیاست خارجی امریکا در دوران پساشوروی، محتمل ترین فرضیات قابل پیش بینی از تحولات نظام جهانی به ویژه تحولا ت ناشی از تقابل امریکا با سه قدرت ایران، روسیه و چین در دهه ۲۰۲۰ میلادی را بررسی کند.

ادامه مطلب
«توانمندسازی حکومت: شواهد، تحلیل، عمل»+دانلود فایل پیوست
کتابی که خواندن آن توصیه می شود

«توانمندسازی حکومت: شواهد، تحلیل، عمل»+دانلود فایل پیوست

محمد فاضلی در یادداشتی می نویسد: کتاب آن‌قدر عمیق و مرتبط با مسائل ایران ماست که برای آنها که سیاست‌گذاری عمومی ایران و ناتوانی در حل مسائل عمومی را تجربه کرده‌اند، حیرت‌آور است. کتاب برای کسانی که می‌پرسند چرا حکومت/دولت/سازمان‌ها بد تصمیم می‌گیرند؟ چرا سیاست‌های بد تنظیم و ابلاغ می‌شوند؟ چرا مسائل حل نمی‌شوند؟ چرا حتی بهترین نسخه‌ها و تصمیم‌ها شکست می‌خورند، پاسخ‌هایی به‌واقع مبتنی بر شواهد، تحلیل و نسخه‌هایی برای عمل و بهبود دارد.

ادامه مطلب
روسیه با جهان غرب و امریکا چه می کند
معرفی کتاب «در مسیر ناآزادی»

روسیه با جهان غرب و امریکا چه می کند

این کتاب درباره رفتارهای روسیه در عصر پساکمونیسم به ویژه بعد از به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. شیوه حکمرانی او، طرز تفکر او در اداره امور داخلی روسیه و روابط بین الملل و ایدئولوژی نوینی که پوتین به کار گرفته از مهمترین موضوعات کتاب است.

ادامه مطلب