رسوایی تازه ملکه انگلیس

۰۳ مهر ۱۳۸۹ | ۲۰:۴۴ کد : ۸۷۶۵ سرخط اخبار
رسوایی تازه ملکه انگلیس

ملکه الیزابت دوم درخواست استفاده از صدقات مردمی به فقرا برای سامانه گرمایشی کاخ خود را مطرح کرد اما از ترس رسوایی تازه، از این اقدام عقب نشست.
مشرق- دولت انگلیس درخواست ملکه این کشور در استفاده از بخشی از اموال صندوق فقرا برای سامانه گرمایشی قصر خود را به علت ترس از اینکه این اقدام به رسوایی بزرگی برای این کشور تبدیل شود، رد کرد.

روزنامه ایندیپندنت با اعلام این خبر نوشت که ملکه سعی کرد تا قصر باکینگهام را با استفاده از صدقات مردمی گرم کند، اما این درخواست وی رد شده است.

این روزنامه به نقل از معاونان ملکه نوشت که این کمک‌های ویژه باید به دست افراد با درآمدهای محدود برسد و اگر برای کاخ ملکه استفاده شود تأثیرات منفی بر وی و دولت انگلیس خواهد داشت.

دستیاران ملکه در سال 2004 میلادی نیز با انتقاد از دولت انگلیس گفته بودند که قبض‌های گاز و برق ویژه کاخ در آن سال 50درصد افزایش یافته و به یک میلیون لیره استرلینگ رسیده است. آنها گفته بودند که کمک 15 میلیون پوندی برای محافظت و نگهداری از کاخ پادشاهی ملکه کافی نیست.

خانواده سلطنتی در انگلیس بیش از 38 میلیون پوند برای مالیت‌دهندگان انگلیسی هزینه دارند.

کویت: به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهیم


تابناک- شرکت سوخت رسانی بین المللی «KBI» کویت اعلام کرد: بر اساس تحریم های جهانی علیه ایران، این شرکت از سوخت گیری هواپیماهای ایرانی که عازم فرودگاه های اروپایی هستند، معذور است.
آقای «ناصر المضف» مدیرکل شرکت کویتی «KBI» با اعلام موضع بالا به روزنامه «السیاسه» کویت گفت: تبادل سوخت ما با ایران حدود 5 میلیون دلار در سال است که از این پس قطع خواهد شد.
وی افزود : البته اکنون دو شرکت ایرانی در فرودگاه کویت مستقر هستند که می توانند سوخت هواپیماها را آزاد تهیه کنند و هواپیماهای ایرانی را سوخت رسانی کنند.
«السیاسه» افزود : خرید سوخت و سوختگیری غیر مستقیم در فرودگاه های بین المللی منافی حریم ها نیست.

کمیسیون امنیت ملی عدم تحویل S300 را بررسی می‌کند

نايب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس با اعلام خبر بررسى موضوع عدم تحويل سامانه موشکى S300 از جانب روسيه در اين کميسيون گفت:‌ پيش کشيدن مباحثى نظير تحريم‌ها در اين مساله بهانه‌اى بيش نيست.

اسماعيل کوثرى نماينده‌ى تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با ايسنا، تحويل ندادن سامانه موشکى از سوى روسيه را تخلف مشهودى از جانب اين کشور توصيف کرد و گفت:‌ قرارداد اين سامانه قبل از تحريم‌ها بسته شده است و ربطى به تحريم‌ها ندارد، لذا پيش کشيدن چنين مباحثى تنها بهانه است.

وى با بيان اين‌که بدقولى و تخلف روس‌ها در اذهان ايرانيان باقى مى‌ماند و بر اين اساس به موقع در قبال آنها عمل کرده و جواب‌شان را خواهند کرد، افزود: تاکنون به سامانه‌ى موشکى S300 نيازى نداشته‌ايم و تنها منتظر گرفتن آن از روس‌ها نيستيم.

نايب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى با تاکيد به اين‌که روس‌ها بايد به تعهدات خود عمل کنند هرچند که ما توان ساخت آن را داريم، در پايان گفت‌وگوى خود با ايسنا تاکيد کرد: روس‌ها بايد خودشان تصميم‌گيرى کنند و همراه آمريکايى‌ها نشوند.

گفتگوی مشایی با معترضین در نیویورک


پارسینه-اسفندیار رحیم‌مشائی رئیس‌دفتر و مشاور احمدی‌نژاد روز گذشته پس از اتمام حضور هیئت ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طی دقایقی در خیابان‌های اطراف مقرّ سازمان ملل به گفتگوی مستقیم با تعدادی از ایرانیان طیف اپوزوسیون ساکن نیویورک پرداخت
شبکهٔ تلویزیونی «صدای آمریکا» موفق به ضبط و پخش قسمت‌هایی از این گفتگوی کم‌سابقهٔ یک مقام مسئول ایرانی با معترضین شده است.
رحیم‌مشائی در این گفتگو در پاسخ به سؤالی راجع به وضعیت سکینه محمدی آشتیانی، ضمن رد تعلیق حکم اعدام به‌خاطر فشارهای بین‌الملی می‌گوید: «اگر به خاطر فشارهای بین‌المللی بود، الان احمدی‌نژاد از انرژی هسته‌ای دست می‌کشید، نه حکم سکینه محمدی!»


امیدواریم ایران آماده مذاکره درباره مسایل هسته‌ای باشد


بی بی سی- وزیر امور خارجه روسیه به ایران توصیه کرده است تمامی پیشنهادهای بین المللی برای حل مساله هسته ای خود را مورد توجه قرار دهد و آمادگی خود برای مذاکره در این زمینه را اعلام دارد.روز جمعه، 2 مهر (24 سپتامبر)، شبکه تلویزیونی روسی "روسیا" به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، گزارش کرد که "دولت روسیه امیدوار است ایران تمامی پیشنهادهای بین المللی برای حل و فصل برنامه بحث برانگیز هسته ای خود را مورد توجه قرار دهد."
 سرگئی لاوروف با یادآوری دیدار این هفته وزیران خارجه گروه 1+5 در نیویورک گفت که در این جلسه "روسیه، ایالات متحده، چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا صراحتا عزم خود را برای آغاز هرچه سریعتر مذاکرات با ایران مورد تایید قرار دادند."
وزیر خارجه روسیه افزود:«بسیار امیدواریم در آینده نزدیک، طرف ایرانی هم تایید کند که آمادگی دارد روند گفتگوها هر چه زودتر به جریان افتد.»
لاوروف در مورد تلاش گروه 1+5 برای حل بحران اتمی ایران گفت :«نشانه هایی در دست است که نشان می دهد ایران به طور جدی به بررسی پیشنهادهای ما پرداخته است» و ابراز امیدواری کرد«این نشانه ها مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته باشد.»

احمدی نژاد عاشق امریکاست

هوشنگ امیر احمدی در مصاحبه با رادیو دویچه وله مدعی شد، رئیس جمهور ایران عاشق امریکا است اما به خاطر روحانیان سنتی حامی خود، عشقش را پنهان می کند!
به گزارش مشرق، هوشنگ امیراحمدی در گفتگو با شبکه آلمانی دویچه وله، مدعی شد: «محمود احمدی‌نژاد هم عاشق آمریکاست، هم از آن متنفر است. آقای احمدی‌نژاد و نیروهای اطرافش شاید حتی کمی بیش‌تر عاشق باشند و کمتر متنفر. ولی در داخل کشور حتماً روحانیت سنتی حتماً مخالف هستند و نفرتشان بیش‌تر است تا عشقاشان«.
وی افزود: «بنابراین او مجبور می‌‌شود در هر سفر به ‌آمریکا یا هر بار که در مجامع بین‌المللی چشم‌ها را متوجه خود دید، «عشق» خود را پنهان کند و جوری حرف بزند که آن قسمت نفرت بیش‌تر است، نشان داده شود«.
امیراحمدی، تصریح کرد: «ما ایرانی‌ها یک جهان‌بینی خیلی عام داریم. اصولاً در تمام تاریخ ایران همین بوده. دعوای‌مان با یونانی‌ها، با رومی‌ها، با عرب‌ها، با عثمانی‌ها، با انگلیسی‌ها، با آمریکایی‌‌ها، با روس‌ها و... در واقع همیشه با قدرت، مخصوصاً با قدرت‌های بزرگ، ما مسأله‌ی همزیستی داشتیم و همیشه خودمان را نماینده‌ی شرق تاریخ قلمداد کردیم
وی اظهار داشت: «این تفکر متأسفانه در ذات فرهنگ سیاسی ایران است. یک تفکر نه فقط خود بزرگ‌بینی، بلکه در عین‌حال مظلومیت و عدالت‌طلبی، مبارزه‌جویی و در واقع مشکل با همزیستی هست. این یک واقعیت است«.

پاسخ احمدی نژاد به سخنان اوباما

رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران رابطه‌اش را با آمریکا قطع نکرده و در این زمینه ما مسئولیتی نداریم.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در آخرین روز از سفر خود به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای اوباما روز گذشته در خصوص مذاکره با ایران سخنانی را مطرح کرد، نظر شما در این مورد چیست؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران رابطه‌اش را با آمریکا قطع نکرده است و در این زمینه ما مسئولیتی نداریم.
رئیس جمهور ادامه داد: همانطور که پیش از این هم گفته‌ایم، به غیر از رژیم صهیونیستی می‌خواهیم با دیگر کشورها روابط خوبی داشته باشیم. اگر آمریکا قصد گفت‌وگو و مذاکره دارد باید ادبیات خود را تغییر دهد و این گفت‌وگو باید در شرایط برابری و عدالت انجام شود.
احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در ماه اکتبر نماینده‌ای از ایران با یکی از اعضای 1+5 در قالب چارچوب‌های مورد توافق قرار گرفته گفت‌وگو کند.
رئیس جمهور افزود: البته گروه 1+5 گفت‌وگو را به صورت یکجانبه قطع کرد و علیه کشورمان قطعنامه صادر کردند، این بار اول نیست که اقدام به چنین کارهایی می‌کنند و هر وقت که در منطق کم می‌آورند دست به این‌گونه اقدامات می‌زنند.
احمدی نژاد در جواب پرسش دیگری در خصوص مذاکرات سازش و مسئله فلسطین و همچنین موضع ایران در قبال این موضوع گفت: این مردم فلسطین هستند که باید برای خود تصمیم بگیرند و هیچ کشوری حق دخالت ندارد.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه سرنوشت ملت فلسطین باید توسط مردم فلسطین تعیین شود، تصریح کرد: ملت فلسطین باید در یک رفراندوم آزاد در خصوص نوع حکومت خود تصمیم‌گیری کنند. تجربه نشان می‌دهد هرگاه ملت فلسطین در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشته است، نتایج حاصل از مذاکرات موفقیت‌آمیز نبوده است.
احمدی نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بین نمایندگان ایران و آمریکا مذاکراتی انجام شده است، تأکید کرد: هیچ‌گونه مذاکره‌ای میان نمایندگان دو کشور صورت نگرفته است. البته ارتباط ما با مردم آمریکا همیشه برقرار بوده است و در همین سفر نیز با چهار گروه از مردم آمریکا ملاقات‌هایی داشته‌ام.
رئیس جمهور در پاسخ به ادعای خبرنگاری مبنی بر وجود قوانین چندگانه در ایران و زندانی شدن برخی خبرنگاران و همچنین در خصوص آزادی ادیان اظهار داشت: مخالفین دولت در ایران به شکل کاملاً آزاد زندگی می‌کنند، تهمت می‌زنند، مخالفت می‌کنند و کاملاً آزادانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. البته ممکن است یکی، دو خبرنگار کشور را ترک کرده باشند ولی دهها هزار خبرنگار در ایران به صورت آزاد فعالیت دارند و صدها روزنامه نیز در حال انتشار است.
احمدی نژاد افزود: سران مخالف با دولت در ایران به سادگی بیانیه می‌دهند و مخالفت خود را آزادانه ابراز می‌کنند.
رئیس جمهور در خصوص آزادی ادیان در ایران نیز گفت: قانون اساسی در ایران مذاهب قانونی را مشخص کرده است و این مذاهب در چارچوب همان قانون می‌توانند آزادانه عمل کنند. البته اگر کسی بخواهد از روش‌های غیرقانونی اقدام به تبلیغات کند قانون مانع او خواهد شد.
به گزارش مهر، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر خود به نیویورک، بعد از ظهر جمعه به وقت محلی، عازم تهران شد.

مالکی نخست‌وزیر شود در دولت مشارکت نمی‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اسامه النجیفی، عضو برجسته ائتلاف العراقیه به رهبری ایاد اعلاوی، نخست‌وزیر سابق عراق تاکید کرد که این ائتلاف تصمیم‌های اتحاد ملی را به‌رسمیت نمی‌شناسد اما حاضر است مذاکرات در مورد تشکیل دولت را از سر بگیرد. وی که با رویترز مصاحبه ‌می‌کرد، افزود: العراقیه در دولتی که به رهبری نوری المالکی تشکیل شود، مشارکت نمی‌کند.اسامه النجیفی تاکید کرد:العراقیه آماده است مذاکرات با دیگر گروه‌ها به ویژه اتحاد ملی را بر اساس حقوقی که در انتخابات بر اساس قانون اساسی به دست آورده، ادامه دهد.
وی گفت:العراقیه هرگز از پست نخست‌وزیری کوتاه نخواهد آمد، زیرا آن را حق خود و کسانی که به آن رای داده‌اند، می‌داند.ائتلاف العراقیه بارها اعلام کرده که این ائتلاف طبق قانون اساسی با پیروزی در انتخابات حق تشکیل دولت آتی کشور را دارد. این ائتلاف تهدید کرده در صورتی که نوری المالکی بار دیگر نخست‌وزیر شود، از روند سیاسی عراق خارج خواهد شد. این در حالی است که اتحاد ملی عراق چهارشنبه اعلام کرد که به دیگر ائتلاف‌ها و احزاب پنج روز برای توافق در مورد انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور مهلت می‌دهند.

اعضای اتحاد ملی عراق و دولت قانون سه‌شنبه با تشکیل جلسه اعلام کردند که این اتحاد برای پایان دادن به معضل تشکیل دولت جدید در کشور پنج روز به دیگر اعضا و ائتلاف‌ها مهلت می‌دهند.
اعضای این اتحاد اعلام کردند که بعد از این زمان آنها به اجماع شخصی را به عنوان نامزد نخست وزیری انتخاب می‌کنند. خالد العطیه، معاون سابق رئیس پارلمان و عضو برجسته ائتلاف دولت قانون در این زمینه به رویترز گفت:بدون تردید اکثر اعضا نوری المالکی را به عنوان بهترین شانس پیشنهاد می‌کنند.انتخابات پارلمانی عراق ماه مارس بزگرار شد اما هم اکنون با گذشت شش ماه از آن ز مان هنوز ائتلاف‌ها و احزاب برای تعیین نخست‌وزیر به توافق نرسیدند.
ائتلاف العراقیه به ریاست علاوی با 91 کرسی و تنها اختلاف دو کرسی نسبت به دولت قانون، مدعی است برنده بزرگ انتخابات بوده و حق تشکیل دولت جدید را دارد. این در حالی است که براساس اتحاد میان دولت قانون و ائتلاف ملی، فراکسیون اکثریت پارلمان با 159 کرسی تشکیل شده است و باید دولت آتی را تشکیل دهد؛ اختلاف میان این دوائتلاف بر سر نامزدی دوباره نوری المالکی برای سمت نخست‌وزیری، صحنه سیاسی عراق را برای هفته‌های متعدد تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

درخواست آرژانتین از ایران  برای محاکمه مقاماتش

رئیس جمهور آرژانتین به ایران پیشنهاد کرد متهمان به بمب گذاری امیا در کشور سومی محاکمه شوند.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریستینا کرشنر" به ایران پیشنهاد کرد محاکمه متهمان ایرانی دو انفجار ضد اسرائیلی در پایتخت آرژانتین در کشور ثالثی انجام شود.
وی از ایران خواست تا کشور سومی را به عنوان محل محاکمه اتباع ایرانی متهم به انفجارهای آرژانتین، معین کند.
رئیس جمهور آرژانتین که روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد  در نیویورک سخنرانی می کرد؛ از ایران خواست تا توافق مشترکی را با آرژانتین بپذیرد و کشور ثالثی را انتخاب کند تا محاکمه عادلانه ای انجام شود.
وی با اشاره به ماجرای انفجار لاکربی افزود: این نوع از محاکمه ها برای نخستین بار نیست که اجرا می شوند.
در ماجرای انفجار یک فروند هواپیمای مسافربری آمریکایی برفراز منطقه لاکربی اسکاتلند، متهم تبعه لیبی این بمب گذاری، در کشور اسکاتلند محاکمه و به زندان محکوم شد.
آرژانتین از سال ها پیش از ایران می خواهد که تعدادی از اتباع خود را به اتهام مشارکت در دو بمب گذاری در شهر بوینس آیرس، تحویل آرژانتین دهد.
آرژانتین مدعی است که تعدادی ازکارمندان سابق سفارت ایران در بوینس آیرس در دو حمله علیه سفارت اسرائیل در بوینس آیرس در سال 1992 و انجمن یهود آرژانتین (امیا) در سال 1996  مشارکت داشتند. در انفجار نخست 29 نفر کشته شدند و انفجار دوم هم منجر به کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن 300 تن دیگر شد. مسئله بمب گذاری در انجمن یهود آرژانتین به پرونده امیا نیز معروف شد.
دادستانی آرژانتین، ایران را به دخالت در این بمب گذاری ها متهم می کند.
ایران تاکنون ضمن رد دخالت در ماجرای بمب گذاری مراکز وابسته به اسرائیل در آرژانتین، با تسلیم اتباع خود به آرژانتین مخالفت کرده است.
براساس متن منتشر شده در سایت ویکیپدیا، برخلاف نظر دادستانی آرژانتین درباره اتهام زنی به اتباع ایرانی درباره انفجارهای امیا، بسیاری از تحلیل گران معتقدند که انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین به دست خود یهودیان صهیونیست انجام شد و آنان دو هدف را از این حادثه دنبال می کردند. اول دادن نسبت اتهام به جمهوری اسلامی ایران و نیز حزب الله لبنان که هر دو از دشمنان واقعی اسرائیل هستند و دوم پیش گیری از مهاجرت یهودیان اسراییل به کشور آرژانتین به دلیل اوج گرفتن انتفاضه توسط فلسطینیان.
دادستانی آرژانتین جمعی از اتباع و مقامات ارشد ایرانی را متهم به دخالت در بمب گذاری های این کشور می داند. این افراد شامل ‌اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور وقت)، علی‌اکبر ولایتی (وزیر خارجه وقت) ، علی فلاحیان (وزیر اطلاعات وقت)،  محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه)،  احمدرضا اصغری (دبیر سوم پیشین سفارت ایران در آرژانتین)،  احمد وحیدی (فرمانده سابق نیروی قدس سپاه)،  محسن ربانی (رایزن فرهنگی پیشین سفارت  ایران ) و عماد مغنیه (رئیس وقت ستاد عملیات ویژه حزب الله لبنان) هستند.
دولت آرژانتین اسامی این افراد را برای صدور حکم جلب بین المللی در اختیار پلیس بین الملل قرار داد که این نهاد تنها با صدور حکم جلب برای علی فلاحیان، محسن رضائی، احمد وحیدی، محسن ربانی و احمدرضا اصغری موافقت کرد.
ناگفته نماند که این افراد در زمانی متهم شدند که یک قاضی آرژانتینی به نام "گالیانو" عهده دار پرونده بود . در اثنای رسیدگی او به پرونده ، اتهام رشوه خواری او ثابت و معلوم شد که از تشکل های یهدوی آرژانتین ، پول گرفته است. گالیانو برکنار شد و پرونده به حالت عادی بازگشت اما بعد از تغییر و تحولات سیاسی در آرژانیتن ، بار دیگر ، ایران متهم به بمب گذاری شد!

سارا شورد با احمدی‌نژاد ديدار کرد

تبعه آمريکايى آزاد شده به همراه مادرش با رئيس جمهورى کشورمان ديدار کرد.
به گزارش فارس سارا شورد تبعه آمريکايى بازداشت شده در ايران که اخيرا آزاد شد، ظهر روز جمعه به وقت نيويورک با حضور در محل اقامت محمود احمدى‌نژاد رئيس جمهور کشورمان با وى ديدار کرد.
مادران دو آمريکايى ديگر نيز در هتل محل اقامت احمدى‌نژاد حضور داشتند.
محمود احمدى‌نژاد در نشستى خبرى در نيويورک در پاسخ به سؤال خبرنگار آسوشيتدپرس اظهار داشت: من با مشکلى با سارا شورد ندارم ما با بسيارى از مردم آمريکا ملاقات مى‌کنيم و در اين سفر با صدها نفر ملاقات کردم.

احمدى‌نژاد نيويورک را ترک کرد

رييس جمهورى اسلامى ايران عصر جمعه به وقت محلى (بامداد شنبه به وقت تهران) نيويورک را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش ايرنا، آقاى محمود احمدى نژاد که در صدر يک هيات عالى رتبه بيست و هفتم شهريور ماه به منظور شرکت در شصت و پنجمين نشست مجمع عمومى سازمان ملل متحد وارد نيويورک شده بود، عصر جمعه عازم تهران شد
رييس جمهورى ايران در يک هفته سفر کارى بسيار فشرده علاوه بر سخنرانى در اجلاس توسعه هزاره و نشست سالانه مجمع عمومى سازمان ملل، ديدارهاى مختلفى با مقام هاى ارشد کشورهاى مختلف جهان انجام داد
ديدار با ايرانيان مقيم آمريکا، نخبگان و دانشگاهيان اين کشور، گروههاى مذهبى و همچنين مصاحبه با شبکه هاى مختلف خبرى در آمريکا، رسانه هاى ساير کشورها و نشست مطبوعاتى با خبرنگاران شبکه ها و خبرگزارى هاى مختلف جهان از جمله برنامه هاى کارى رييس جمهورى در مدت يک هفته سفر به نيويورک بود
اظهارات رييس جمهورى اسلامى ايران در اين سفر در خصوص مديريت مشترک جهانى و ديدگاههاى وى در باره تحولات جهانى و منطقه اى بازتاب گسترده اى در محافل سياسى و رسانه اى جهان داشت.

ديدار کلينتون با محمود عباس در نيويورک

در پى عدم دستيابى طرف فلسطينى و صهيونيستى به توافق درباره توقف شهرک سازى، وزير خارجه آمريکا شب گذشته با رئيس تشکيلات خودگردان در نيويورک ديدار کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عبرى زبان "هاآرتص "، "هيلارى کلينتون " وزير خارجه آمريکا شب گذشته و در آخرين تلاش‌ها براى پيشرفت مذاکرات مستقيم سازش، با "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان در نيويورک ديدار کرد.
بر اساس گزارش اين روزنامه، کلينتون در اين ديدار که 25 دقيقه به طول انجاميد، نسبت به خروج تشکيلات خودگردان از مذاکرات مستقيم سازش به خاطر عدم توقف شهرک سازى هشدار داده است.
از سوى ديگر، در يک نشست سه جانبه با حضور سران رژيم صهيونيستى، تشکيلات خودگردان و آمريکا، فلسطينى‌ها پيشنهاد آمريکا در رابطه با آغاز مذاکرات با موضوع امنيت و مرزها را قبول کرده‌اند و اين در حالى است که مسئله مناقشه ‌برانگيز در اين ميان ادامه و تاکيد اسرائيل بر تداوم ساخت شهرک سازى است.
"
بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستى هم پيشبرد مذاکرات سازش با موضوع امنيتى را مشروط به اعتراف فلسطينيان به اسرائيل به عنوان کشورى يهودى دانسته است.
فلسطينى‌ها معتقدند که شهرک‌سازى‌ها جزئى از اشغالگرى اسرائيل است و با هرگونه ادامه اين فرآيند برخورد خواهند کرد.
تشکيلات خودگردان پيش از اين نسبت به خروج از مذاکرات مستقيم به خاطر عدم توقف شهرک سازى در سرزمين اشغالى هشدار داده بودند.


نظر شما :