کوتوله‌ها در کنار سارکوزی

۱۹ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۱:۰۶ کد : ۵۶۵۰ اروپا
اوایل هفته جاری، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه روی صحنه تلویزیون در کارخانه‌ای در نورماندی سخنرانی کرد. او پیش از آغاز برنامه تمام کارگران کارخانه را که قرار بود در صحنه حضور داشته باشند به دقت بررسی کرد و آنهایی را انتخاب کرد که از او بلندتر نبودند.
کوتوله‌ها در کنار سارکوزی

زمانی که آلن لد در سال 1957 در فیلم پسری روی دلفین نقش اول را برعهده داشت، سوفیا لورن مجبور بود برای همراهی او در این فیلم در داخل شیار راه برود تا تماشاچی‌ها متوجه نشوند که سوفیا لورن قد بلندتر از آلن لد است. او سال‌ها بعد بر روی تخته‌هایی می‌ایستاد تا از همکاران خود کوتاهتر به نظر نیاید. آلن لد، ستاره سینما، تنها 5 فوت و 5 اینچ قد داشت.

امروز پس از نیم قرن، مرد دیگری با قد 5 فوت و 5 اینچی همان رفتار را برای پوشاندن کوتاهی قد خود انجام می‌دهد. اوایل هفته جاری، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه روی صحنه تلویزیون در کارخانه‌ای در نورماندی سخنرانی کرد. او پیش از آغاز برنامه تمام کارگران کارخانه را که قرار بود در صحنه حضور داشته باشند به دقت بررسی کرد و آنهایی را انتخاب کرد که از او بلندتر نبودند. پس از برنامه، یکی از روزنامه‌نگاران از یکی از این کارگران سوال کرد که آیا این واقعیت دارد که او شما را به خاطر هم قد بودنتان برای حضور در این برنامه انتخاب کرد؟ و پاسخ مثبت بود. برنامه خبری فرانسه نیز 20 کارگرقد کوتاه کارخانه نورماندی را در کنار رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری نشان داد.

این مسئله به جنجالی نه تنها برای رسانه‌های فرانسه که به خوراکی برای تمام خبرنگاران جهان تبدیل شده‌ است.

روزنامه گاردین چاپ لندن می‌نویسد که رئیس‌جمهور فرانسه باید بداند که روی یک جعبه ایستادن برای بلندقدتر شدن مسلما او را از آنچه که هست مسخره‌تر نشان می‌دهد. یک نفر باید به او بگوید که روی یک جعبه ایستادن کار احمقانه‌ای است. چراکه لزوما تمام عکاس‌ها برای عکاسی رو‌به‌روی او نمی‌ایستند و زمانی که زاویه خود را تغییر دهند، عیب او را به تمام جهان مخابره می‌کنند. بارها و بارها نیز عکس‌هایی از سارکوزی را دیده‌ایم که روی پنجه‌هایش ایستاده است تا تقریبا هم قد سیاستمداران دیگر در عکس‌های یادگاری باشد. این درحالی است که همسر او، کارلا برونی، مدل و خواننده فرانسوی نیز با قد خود، کوتاهی قد سارکوزی را بیشتر به یاد بیننده می‌آورد. این درحالی است که اکثرا کارلا برونی را در وضعیتی می‌بینیم که کفش‌های کاملا تخت به پا کرده است.

این درحالی است که شارل دوگل، با قد 6 فوت و 5 اینچی خود همواره به دنبال یافتن تختی بود که بتواند هیکل خود را در آن جای دهد.

با توجه به اینکه سارکوزی نسبت به قد خود حساسیت بسیاری نشان می‌دهد برخی معتقدند که او از برخی مشکلات روانی در ارتباط با اعتماد به نفس نسبت به ظاهر خود رنج می‌برد.

نشریه تلگراف نیز با اشاره به این خبر می‌نویسد که همیشه بد نیست که قد کوتاه باشیم. این نشریه می‌نویسد بنابه تحقیقات انجام شده در امریکا بر روی بازیکنان بیسبال در امریکا نشان می‌دهد که قد کوتاه‌ها 6 ماه بیشتر از قدبلندها زندگی می‌کنند.

در واقع، سازکوزی تنها رئیس‌جمهور قدکوتاه دنیا نیست. درحالی که به طور مشخص اعلام نشده است که قد دیمتری مدودف چقدر است، تلگراف می‌نویسد که دیمتری مدودف با 5 فوت و 2 اینچ حتی از سارکوزی کوتاه‌تر است. اما شاید عدم حساسیت او به این نکته هرگز ذهن بسیاری را به قد خود معطوف نکرده است. 


( ۱۰ )

نظر شما :