آتش بس ميان فلسطين و اسرائيل شکسته شد

تبادل آتش ميان اسرائيل و فلسطين

۱۶ آبان ۱۳۸۷ | ۰۰:۳۵ کد : ۳۱۲۲ اخبار اصلی
در واکنش به حمله‌ نظاميان اسرائیلی به نوار غزه که به کشته شدن شش فلسطينى منجر شد، گردان عزالدين القسام، شاخه‌ نظامى جنبش حماس از پرتاب 50 موشک ودهها خمپاره به شهرک‌هاى نزديک به نوار غزه در اسرائیل خبر داد.
تبادل آتش ميان اسرائيل و فلسطين

در واکنش به حمله‌ نظاميان اسرائیلی به نوار غزه که به کشته شدن شش فلسطينى منجر شد، گردان عزالدين القسام، شاخه‌ نظامى جنبش حماس از پرتاب 50 موشک ودهها خمپاره به شهرک‌هاى نزديک به نوار غزه در اسرائیل خبر داد تا بدین ترتیب آتش بس منعقد میان دو طرف خود به خود شکسته شود.

 

گردان عزالدين القسام، شاخه‌ نظامى جنبش حماس روز چهارشنبه 5 نوامبر با صدور بيانيه‌اى اعلام کرد که مبارزان اين گروه حدود 50 موشک و دهها خمپاره را به شهرک‌هاى مجاور نوار غزه در سرزمين‌هاى اشغالى پرتاب کردند.

 

در اين بيانيه آمده است، حملات موشکى مقاومت پاسخى به اقدام دشمن اسرائیلى در نقض آتش‌بس است که به شهادت شش فعال فلسطينى منجر شد.

 

در بيانيه‌ گردان عزالدين القسام آمده است، اين حملات با هدف رويارويى با هر گونه تلاش جهت حمله به نوار غزه صورت گرفته است.

 

گردان عزالدين القسام هم‌چنين اعلام کرد، به رغم آ‌تش بس فعلى هيچ چيز مانع از اين نمى‌شود که از حقمان مبنى بر دفاع از مردم فلسطين در برابر تجاوزگرى‌هاى اسرائیلی­ها دفاع نکنيم.

 

اين گردان به اسرائیل نسبت به تداوم اقدامات خصمانه‌اش عليه نوار غزه هشدار داده و تاکيد کرده است که هرگونه واکنشى به حملات اسراييل سنگين و جدى خواهد بود.

 

راديو اسرائیل نيز اعلام کرد، وزارت ارتش اين رژيم تصميم به بستن تمام گذرگاه‌هاى غزه از صبح چهارشنبه کرده است.

 

گفته مى‌شود اين تصميم پس از حملات موشکى و خمپاره‌اى گردان عزالدين القسام به شهرک‌ها و روستاهاى سرزمين‌هاى اشغالى اتخاذ شده است.

 

جنبش حماس نيز حملات سه‌شنبه شب نظاميان صهيونيست به شهرهاى الوسطى و خان يونس در جنوب نوار غزه را حمله‌اى خطرناک توصيف کرد.

 

يوسف فرحات، سخنگوى حماس گفت: «حملات موشکى گروه‌هاى مقاومت فلسطين به شهرک‌هاى کرانه‌ باخترى واکنش طبيعى به جنايات رژيم اشغالگر است که به شهادت شش فلسطينى و مجروح شدن هفت تن ديگر منجر شد.»

 

وى پيش‌بينى کرد بنا به تداوم نقض آتش بس از سوى رژيم اشغالگر، اين آتش بس در شهرک‌هاى يهودى نشين نزديک نوار غزه تداوم چندانى نيابد.

 

فرحات همچنين از دولت مصر به عنوان ناظر توافقنامه آ‌تش بس خواست تا موضع‌گيرى رسميش را در قبال اقدامات خصمانه‌ اسراييل عليه ملت فلسطين به ويژه جنايت اخير اين رژيم اعلام کند.

 

نمر حماد، مشاور سياسى رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين نيز حملات اسرائیل عليه نوار غزه و همچنين حملات شهرک نشينان يهودى عليه فلسطينيان در کرانه‌ باخترى به ويژه الخليل را محکوم کرد.

 

وى از جامعه‌ بين‌المللى خواست، با احساس مسووليت بيشتر و اعمال فشار عليه اسرائیل اقدامات خصمانه‌ اين رژيم که امنيت و ثبات منطقه را تهديد مى‌کند، متوقف سازد.

 

راديو اسرائیل نيز به نقل از يک مقام نظامى در وزارت دفاع اعلام کرد، اسراييل و ارتش اين رژيم خواهان بحران اوضاع غزه نيست.

 

بر اساس اين گزارش، موضع مذکور در پى نشست ايهود باراک، نخست­وزیر اسرایئل با تعدادى از مسئولان امنيتى اين رژيم جهت بررسى حمله‌ سه‌شنبه نيروهاى اسراييلى به نوار غزه اعلام شده است.


نظر شما :