رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۶ کد : ۲۰۲۶۰۰۷ سرخط اخبار

رژه نظامی «روز پیروزی» به مناسبت هفتاد و نهمین ساگرد پیروزی در جنگ‌جهانی دوم امروز – پنجشنبه – در میدان سرخ مسکو با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۹۰۰۰ نفر و بیش از ۷۰ قطعه تجهیزات در این رژه حضور دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، «رژه پیروزی» با حضور گارد افتخار آغاز شده است که پرچم ملی روسیه و پرچم پیروزی شوروی را با صدای آهنگ «جنگ مقدس» به میدان آورده است.

فرماندهی این رویداد بر عهده «اولگ سالیوکوف» فرمانده کل نیروی زمینی روسیه و میزبانی «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه است.

ولادیمیر پوتین در ابتدا سخنرانی خود را با تبریک «روز پیروزی» به شهروندان روسیه آغاز کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اظهار کرد: «غرب می‌خواهد درس‌های جنگ‌جهانی دوم را فراموش کند اما ما آنها را به یاد داریم. ما هرگز تلاش نکردیم که نقش متحدان را نادیده بگیریم. ما سنت‌ها و تلاش‌های مشترک را فراموش نخواهیم کرد.»

وی ضمن آنکه تمام شرکت‌کنندگان در عملیات ویژه نظامی را «قهرمان» خواند، تاکید کرد: «روسیه در حال گذراندن دوران دشواری و بحرانی است و سرنوشت کشور ما و آینده آن به هر یک از ما بستگی دارد.»

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنرانی خود افزود: «حقیقت جنگ‌جهانی دوم در حال تحریف است و کسانی که سیاست استعماری خود را بر اساس دروغ می‌سازند، مانع آن می‌شوند. پدران، پدربزرگان و اجداد ما از سرزمین مادری خود دفاع کردند، نازیسم را درهم شکستند و مردم اروپا را آزاد کردند. تمسخر تاریخ و توجیه نازیسم بخشی از سیاست کلی نخبگان غربی است.»

رئیس‌جمهور روسیه پس از اعلام لحظه‌ای سکوت به احترام افرادی که در جنگ‌جهانی دوم جنگیدند و کشته شدند، برای نیروهای مسلح روسیه در عملیات نظامی این کشور در اوکراین آرزوی پیروزی کرد و آنها را «قهرمان» خواند.


( ۱ )

نظر شما :