اقدامی که تاثیرات بسیاری خواهد داشت

عملیات بازدارنده ایران در مهار شرارت های رژیم صهیونیستی

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۵۵۸۶ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: سید احمد حسینی
سید احمد حسینی در یادداشی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: این اقدام به رغم تلاش هدفمند کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای فروکاستن ارزش آن، تاثیر بسیاری بر روندهای منطقه ای و بازدارندگی در مقابل اقدامات شرورانه آن رژیم بر علیه منافع و امنیت ملی ایران دارد که ابعاد آن در گذرزمان مشخص خواهد شد.
عملیات بازدارنده ایران در مهار شرارت های رژیم صهیونیستی

 دیپلماسی ایرانی: جمهوری اسلامی ایران بامداد روز یکشنبه 26/1/ 1403درپاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مراکز و نیروهای خود که اوج آنرا در حمله ناجوانمردانه به سفارت کشورمان در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان عالیرتبه و مستشاران نظامی شاهد بودیم، برخی از مراکز نظامی و آتش  افروزی در سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد.

این  اقدام درشرایطی صورت گرفت که کشورهای حامی اسرائیل هیچ اقدام جدی در محکومیت جنایاتش انجام  نداده واز طرفی شورای امنیت سازمان ملل نیز که وظیفه ذاتی رسیدگی به صلح و امنیت بین المللی و تحت فشار قراردادن ناقضان را بر عهده دارد بدلیل حمایت آمریکا و برخی کشورهای  اروپائی به وظیفه خود عمل ننموده و باعث تسری بحران و گسترش دامنه آن شد. 

این همان وضعیتی  است که در موضوع فلسطین و جنایت غیرانسانی و بی شرمانه ای که بر مردم غزه می رود شاهد هستیم و ناتوانی نظام بین المللی در رسیگی به این ظلم بزرگ را در حق یک ملت بی پناه آشکار می سازد.

بی عملی نهادهای بین المللی و رفتارهای گزینشی و جانبدارانه، امیدها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز را از بین برده و ایران را در مسیر سختی برای اتخاذ تصمیم و تامین امنیت خود قرار داد. 

با این درک عمیق و مشاهده واقعیت ها، جمهوری اسلامی ایران مجبور به اقدام گردید و تصمیم اعلامی خود مبنی بر پاسخگوئی را در دستور کار قرار داد.

بیانات مقام معظم رهبری در نماز عید سعید فطر، تاکیدمجددی برضرورت تنبیه متجاوز بود که قبلا از سوی ایشان اعلام و در قالب حملات پهپادی و موشکی به اهداف موردنظر در سرزمین های اشغالی عملیاتی گردید و صفحه جدیدی در توازن منطقه ای و محیط بین المللی گشوده شد.

این اقدام برغم تلاش هدفمند کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای فروکاستن ارزش آن، تاثیر بسیاری برروندهای منطقه ای و بازدارندگی در مقابل اقدامات شرورانه آن رژیم برعلیه منافع و امنیت ملی ایران دارد که ابعاد آن در گذرزمان مشخص خواهد شد. 
در این میان ضروری است اقدامات لازم در جهت مدیریت شرایط پس از این اقدام صورت گیرد و از جمله دیپلماسی ایرانی که با این گام وارد شرایط جدیدی در شرایط سیال و پرتحول کنونی گردیده است، توانمندی خود را در این وضعیت نشان دهد و سناریوهای کارآمدی را طراحی و عملیاتی کند. 

سید احمد حسینی

نویسنده خبر

کارشناس و تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و بین المللی.

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل حمله اسرائیل حمله اسرائیل به ایران حمله ایران به اسرائیل اقدام تلافی جویانه ایران سید احمد حسینی ایران و امریکا حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق


( ۶ )

نظر شما :

ناشناس ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۶:۴۰
من دوست دارم عنوان مطلب اینگونه تغییر کند : عملیات بازدارنده ی ایران در مهار شرارتهای منطقه ای . این وسط یک چیز فراموش نشود که پیام این حمله موشکی - پهپادی به کشورکهای اطرافمان هم هست که اون اسراییل بود با دفاع سلحشورانه ! قدرتهای غربی که باز هم آسیب هایی دید و شما کشورکهای منطقه اگر قرار به گوشمالی باشید ، چه کسی قرار است از شما دفاع کند ؟
حامد ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۴
متاسفانه کیفیت مقالات منتشر شده در دیپلماسی ایرانی نسبت به چند سال گذشته بسیار افت کرده و قابل مقایسه نیست شاید بهتره یک بازبینی نسبت به عملکرد خود داشته باشین