نخست وزیر لهستان: اروپا در «دوره پیش از جنگ» است اما برای آن آماده نیست

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۲ کد : ۲۰۲۵۲۸۷ سرخط اخبار

نخست‌وزیر لهستان با بیان اینکه اروپا در «دوره پیش از جنگ» است اما برای آن آماده نیست، از رهبران کشورهای این قاره خواست بودجه بیشتری را به مسائل نظامی اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، «دونالد تاسک» نخست‌وزیر لهستان با اشاره به آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ گفت: «نمی‌خواهم کسی را بترسانم، اما جنگ دیگر مفهومی متعلق به گذشتگان نیست. واقعی است و دو سال پیش شروع شده است.»

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، نخست‌وزیر لهستان با تاکید بر ضرورت حمایت فوری از اوکراین و توان دفاعی این کشور، خواستار همکاری مضاعف میان لهستان، آلمان و فرانسه شد.

تاسک گفت: «ما در حیاتی‌ترین لحظات بعد از جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنیم. می‌دانیم که این دشوار به نظر می‌رسد، مخصوصاً برای نسل‌های جدید؛ اما ما باید ذهن خود را برای رسیدن یک عصر تازه آماده کنیم، عصر پیش از جنگ.»

نخست‌وزیر لهستان همچنین اظهارات مسکو مبنی بر دست‌داشتن کی‌یف در حمله اخیر به سالن کنسرت «کروکوس» روسیه را بی‌اساس خواند و مدعی شد روسیه سعی دارد با این ادعا، تشدید حملات اخیر خود علیه اوکراین را توجیه کند.

سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو هفته گذشته هدف حمله‌ای تروریستی واقع شد که ۱۳۹ کشته برجای گذاشت و بدترین اقدام تروریستی دو دهه اخیر در روسیه به شمار می‌رود. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، اما مقامات روسیه مدعی هستند که اوکراین در این حمله نقش داشته است.


نظر شما :