پهپادها در کنار جنگنده‌ها، سرنوشت جنگ‌ها را تغییر می‌دهند

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۰۱۹۹۵۲ سرخط اخبار

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: اهمیت به‌کارگیری هواپیمای بدون سرنشین به اندازه هواپیماهای با سرنشین جدی و اثرگذار است. اکنون شاهدیم که پهپادها در جنگ‌های امروی می‎توانند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در آیین تجلیل از خلبانان، کارکنان فنی پیشکسوت و فرزندان شهدای نیروی هوایی ارتش که در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان این‌که «هدف از تشکیل این‍‌گونه مراسم، قدردانی از زحمات و مجاهدت‍های شما پیشکسوتان در دوران خدمت، به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس است» اظهار کرد: امروز ما در کشورمان هرچه داریم، به برکت مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا و شما پیشکسوتان عزیز است.

وی با اشاره به رشادت‍های شهید امیر سرتیپ دوم قجاوند اظهار داشت: شهید قجاوند که به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید بابایی دوم نیروی هوایی هستند، علاوه بر شرکت در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، بعد از جنگ نیز هرجا که اتفاق ناگواری برای مردم کشورمان اتفاق می‍افتاد، اولین نفری بود که سر صحنه حاضر می‌شد و به کمک سیل زده‌ها و زلزله زده‌ها می‌شتافت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به شرایط مساعد کشور در حوزه های مختلف خاطرنشان کرد: قطعاً آینده خوبی برای کشور متصور هستیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جوانان این کشور که میراث‍داران گذشتگان و قهرمانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی هستند، کشور را به شرایط مطلوب و آرمانی خواهند رساند.

امیر سرتیپ واحدی در پایان با اشاره به اهمیت به کارگیری پهپاد در جنگ‌های امروز افزود: اهمیت و به‍کارگیری هواپیمای بدون سرنشین به اندازه هواپیماهای با سرنشین جدی و اثرگذار است و در درگیری‌ها و جنگ‌های امروز درکنار جنگنده‌های باسرنشین، می‌توانند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.


( ۸ )

نظر شما :