حمله موشکی روسیه همچنان ادامه دارد

چالش ها پیرامون توانایی های پدافند هوایی اوکراین

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۹۳۱۹ اخبار اصلی اروپا
دولت اوکراین اعلام کرد که سامانه موشکی پاتریوت از ایالات متحده آمریکا، آلمان و هلند به خاک اوکراین وارد شده است. سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز بیست و دوم ماه آوریل در همین زمینه گفت: «سامانه موشکی پاتریوت هواپیمای نظامی روسیه را از مرزهای ما دور می کند.»‌
چالش ها پیرامون توانایی های پدافند هوایی اوکراین

دیپلماسی ایرانی: ارتش روسیه برای تصرف باخموت واقع در شرق اوکراین، همچنان حملات هوایی را به وسیله موشک و هواپیماهای بدون سرنشین دنبال می کند. تقویت قابلیت توانایی پدافند هوایی همچنان برای طرف اوکراینی یک چالش به شمار می آید و در این میان کشورهای غربی حمایت خود از اوکراین را تحکیم بخشیده اند.  

وزارت دفاع روسیه که همچنان حمله به اوکراین را دنبال می کند، روز بیست و دوم ماه آوریل درباره باخموت با ادعای اینکه: «ظرف بیست و چهار ساعت گذشته کنترل سه منظقه در غرب شهر باخموت را به دست گرفته است» ‌اعلام کرد،‌ نیروی زمینی با حمایت نیروی هوایی همچنان در حال پیشروی هستند. به نظر می رسد که روسیه پیش از این ضلع شرقی باخموت را تحت کنترل خود در آورده است. اندیشکده مرکز مطالعات جنگ آمریکا نیز در همین زمینه خاطرنشان کرد که نیروهای روسی روز بیست و یکم ماه آوریل ایستگاهی در مرکز شهر را تصرف کردند.

از سوی دیگر، ستاد کل ارتش اوکراین روز بیست و دوم ماه آوریل اعلام کرد که ارتش روسیه با سه حمله موشکی و سی حمله هوایی باخموت را هدف قرار داده است. ستاد کل ارتش اوکراین همچنین هشدار داد: «به احتمال قوی ارتش روسیه بیش از گذشته سراسر اوکراین را هدف حمله موشکی و هوایی قرار خواهد داد.» همچنین اندیشکده مرکز مطالعات جنگ آمریکا در همین زمینه خاطرنشان کرد: «ارتش روسیه روز بیست و پنجم ماه مارس کی اف را هدف قرار داده و پس از آن برای سه روز متوالی به وسیله "پهپادهای ایرانی" به پایتخت اوکراین حمله کرده است.» در حالی که حملات هوایی ارتش روسیه همچنان دنبال می شود، کشورهای غربی در نشستی که روز بیست و یکم ماه آوریل در آلمان برگزار شد، اعلام کردند که با همکاری کشورهای مختلف برای تقویت قابلیت دفاع هوایی اوکراین، همچون گذشته از این کشور حمایت خواهند کرد.

دولت اوکراین اعلام کرد که سامانه موشکی پاتریوت از ایالات متحده آمریکا، آلمان و هلند به خاک اوکراین وارد شده است. سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز بیست و دوم ماه آوریل در همین زمینه گفت: «سامانه موشکی پاتریوت هواپیمای نظامی روسیه را از مرزهای ما دور می کند.»‌ از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین با اشاره به اینکه: «چنانچه ارتش اوکراین جنگنده های اف شانزده در اختیار داشته باشد، توان پدافند هوایی ارتش بیش از پیش تقویت خواهد شد» از کشورهای غربی‌ خواستار حمایت بیشتر شده است.

منبع: ان اچ کی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین اروپا اروپا و روسیه اروپا و اوکراین روسیه و اروپا و اوکراین امریکا امریکا و روسیه امریکا و اوکراین


( ۷ )

نظر شما :