اوضاع اینجا روز به روز بدتر می شود

زمستان سخت بی خانمان های امریکا

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۸۲۵۶ اخبار اصلی آمریکا
بر اساس گزارش سالانه ارزیابی بی خانمان ها ازسوی وزارت مسکن و شهرسازی در سال ۲۰۲۲، بیش از ۵۸۰ هزار بی خانمان شناخته شده در سراسر امریکا و ۷۱ هزا نفر در نیویورک وجود دارد.
زمستان سخت بی خانمان های امریکا

نویسنده: عالیه جغتای

دیپلماسی ایرانی: در ایستگاه قطار منهتن  که روزانه حدد 600 هزار مسافر در آن تردد می کنند، افراد بی خانمانی دیده می شوند که به دنبال مکانی گرم وجان پناه در برابر سرما هستند. یک زن بی خانمان  می گوید خوابیدن در این ایستگاه دشوار است و  پلیس بی خانمان ها را آزار می دهد.

درست در  کنار این خانم، یک افسر پلیس نیویورک به مرد جوانی می گوید که نمی تواند روی پله ها بخوابد. هوا بسیار سرد و در بیرون، برف در حال باریدن است و اخطار هوای سرد صادرشده است.

در سال 2021، شمار 16 بی خانمان به علت سرما در شهر نیویورک جان باختند. با توجه به افزایش افراد بی خانمان در شهر که از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 به بالاترین سطح خود رسیده است، ابراز نگرانی دیده می شود.

بر اساس گزارش یک گروه حمایتی غیرانتفاعی موسوم به ائتلاف برای بی خانمان ها، در نوامبر سال گذشته 67 هزارو 150 نفر بی خانمان از جمله 21 هزارو 89  کودک هر شب در پناهگاه  اصلی شهر می خوابیدند.

اداره حمل و نقل شهر نیویورک خوابیدن در مکان های خطرناک را ممنوع  کرده است. شهردار اریک آدامز سال گذشته سیاست عدم تحمل را برای خوابیدن در قطارها و ایستگاه ها اعلام کرد.

بر اساس گزارش سالانه ارزیابی بی خانمان ها ازسوی وزارت مسکن و شهرسازی در سال 2022، بیش از 580 هزار بی خانمان شناخته شده در سراسر امریکا و 71 هزا نفر در نیویورک وجود دارد.

ژاکلین سیمون، مدیر سیاست ائتلاف برای پایان دادن به بی خانمانی، می گوید که اراده سیاسی برای پایان دادن به بی خانمانی وجود ندارد.

او با اشاره به مواردی مانند یارانه مسکن برای افراد واجد شرایطد، می‌گوید که موضوع ناامیدکننده در شهر نیویورک این است که می‌دانیم برای پایان دادن به بی‌خانمانی چه چیزی لازم است ولی وجود تشریفات اداری کار را برای مردم بسیار سخت می کند.

افزایش شدید هزینه های گاز و برق از سال 2020 به این سو، بر مردم سراسر کشور تأثیر گذاشته و پس از کرونا، بهای بنزین 52 درصد افزایش یافته است. تحریم های اعمال شده از زمان حمله روسیه به اوکراین قیمت ها را بیش از پیش افزایش داده و طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، هزینه غذا 10 درصد بیشتر از سال 2021 و سوخت نیز بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی پیو نشان می دهد که بیش از 50 درصد از والدین کم درآمد می گویند که پول کافی برای غذا یا پرداخت اجاره یا وام مسکن خود را نداشته اند. 17 درصد از والدین با درآمد متوسط نیز همین را می گویند. 5 درصد از والدین با درآمد بالا می گویند که برای پرداخت هزینه غذا و 4 درصد ازآنها می گویند که برای اجاره یا وام مسکن، با مشکل مواجه شده اند.

دکتر عماره خالد، روانشناس بالینی که بیش از یک دهه در شیکاگو مشغول به کار بوده است، می گوید زمستان همیشه چالش برانگیز بوده است و او بیماران زیادی را می بیند که از اختلالات عاطفی فصلی یا به دلیل روزهای کوتاه تر و کمبود نور خورشید رنج می برند. اما در زمستان امسال، مردم با قبوض آب و برق بالاتری نیز دست و پنجه نرم می کنند که بر سلامت روان و همچنین توانایی آنها در تامین نیازهای اولیه تاثیر می گذارد.

عماره خالد می گوید که مردم امید و رویاهای خود و اعتقاد به نظام و حکومتی که بر کشورشان حاکم است را از دست داده اند. مردم خسته شده اند و از سیستم هایی که قسم خورده اند از آنها محافظت کنند اما به اعتقاد آنها نمی کنند، خشمگین هستند.

منبع: الجزیره / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا امریکا اقتصاد امریکا بحران اقتصادی آمریکا نیویورک اریک آدامز بی خانمان زمستان


( ۵ )

نظر شما :