انفجارهای پایگاه هوایی بلاروس

احتمال آسیب دیدن جنگنده های روسی

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۸۰۵۵ اخبار اصلی اروپا
بر اساس گزارش ها، بامداد روز بیست و ششم ماه فوریه دو انفجار در پایگاه نیروی هوایی ماچولیشچی در حومه مینسک رخ داده و بر اثر آن یک هواپیمای آواکس A۵۰ روسیه که در این پایگاه مستقر بوده آسیب دیده است. ارتش روسیه بلاروس را به پایگاهی برای حمله به اوکراین تبدیل کرده است و هواپیماهای روسی در این پایگاه مستقر می شوند.
احتمال آسیب دیدن جنگنده های روسی

نویسنده:‌ جان تارو فوکوتومی 

دیپلماسی ایرانی: رسانه های مستقل بلاروس روز بیست و ششم ماه فوریه طی گزارشی اعلام کردند، انفجاری در پایگاه نیروی هوایی در حومه مینسک،‌ پایتخت بلاروس به قوع پیوست و بر اثر آن یک هواپیمای روسی آسیب دیده است. ممکن است مخالفان دولت بلاروس در این انفجار دست داشته باشند. به گفته مقامات محلی، سه شهروند بلاروس بر اثر تشدید درگیری ها میان نیروهای اوکراینی و ارتش روسیه در شرق اوکراین کشته شدند.

بر اساس گزارش ها، بامداد روز بیست و ششم ماه فوریه دو انفجار در پایگاه نیروی هوایی ماچولیشچی در حومه مینسک رخ داده و بر اثر آن یک هواپیمای آواکس A50 روسیه که در این پایگاه مستقر بوده آسیب دیده است. ارتش روسیه بلاروس را به پایگاهی برای حمله به اوکراین تبدیل کرده است و هواپیماهای روسی در این پایگاه مستقر می شوند. ستاد کل ارتش اوکراین روز بیست و ششم ماه فوریه اعلام کرد که نیروهای روسی به شهر راهبردی باخموت در ایالت دونتسک حمله کردند که برخی از این حملات دفع شده است. بر اساس همین گزارش، ‌نزدیک به دویست نیروی نظامی روسی که متعلق به موسسه نظامی خصوص واگنر بودند،‌ در جبهه باخموت کشته شدند.

پاولو کریلنکو،‌ فرماندار دونتسک روز بیست و ششم ماه فوریه اعلام کرد که بر اثر حملات نیروهای روسی سه غیر نظامی کشته و چهار نفر دیگر در حومه باخموت زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز و منابع دیگر، واگنر ادعا کرده که روز بیست و پنجم ماه فوریه روستایی را در شمال باخموت تصرف کرده است. اما به نظر می رسد نیروهای روسی در تصرف این روستا با مقاومت نیروهای اوکراینی رو به رو شدند. وزارت دفاع انگلیس روز بیست و ششم ماه فوریه تصویری از خودروی زرهی را که در روستایی واقع در حومه باخموت منهدم شده، به تصویر کشیده است. وزارت دفاع انگلیس همچنین تصریح کرد: «‌قابلیت عملیات نیروهای روسی به طور قابل توجه ای کاهش یافته است.»‌

از سوی دیگر ، دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز بیست و ششم ماه فوریه اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین فرمانده جنگ با ارتش روسیه در شرق این کشور از جمله دونتسک را برکنار کرده است. دفتر ریاست جمهوری اوکراین هیچ علتی برای اخراج وی اعلام نکرده است. حملات ارتش روسیه در خارج از شرق اوکراین هم ادامه دارد. ارتش اوکراین روز بیست و هفتم ماه فوریه اعلام کرد، یازده فروند از چهارده فروند پهپاد ساخت ایران که از شامگاه بیست و ششم تا بامداد بیست و هفتم ماه فوریه به مقصد کی یف و سایر مناطق اوکراین در حال پرواز بودند، ‌سرنگون کرده است.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: بلاروس روسیه اوکراین روسیه و اوکراین جنگ روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایران و روسیه جنگ اوکراین روسیه و بلاروس


( ۱۰ )

نظر شما :