استقرار ناوهای هواپیمابر مجهز به موشک‌های زیرکن در آب‌های اروپا

دستور نظامی پوتین که اروپایی‌ها را ترسانده است

۰۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۰۱۷۲۷۰ اخبار اصلی اروپا
آنچه باعث نگرانی شده مجهز بودن این غول دریایی به موشک های مافوق صوت Zircon است که برای هدف قرار دادن یگان های دریایی بزرگ اعم از ناوهای هواپیمابر، کشتی های کروز و ناوشکن ها طراحی شده اند.
دستور نظامی پوتین که اروپایی‌ها را ترسانده است

نام نویسنده: فرانچسکو سالواتوره

دیپلماسی ایرانی: در جنگ عجیب میان روسیه و اوکراین، مدتها بود که در انتظار استقرار ناو گورشکف از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در آب های اروپا بودیم. البته این قضیه هنوز در منابع رسمی وزارت دفاع روسیه مورد تأیید قرار نگرفته است اگرچه از چند هفته پیش تکمیل مقدمات برای جنگ اعلام شده بود. این موضوع در 28 دسامبر گذشته توسط اداره مطبوعات ناوگان شمال روسیه مورد تأیید قرار گرفته بود.

در خلال تمرینات عملکرد تمامی سیستم ها و سازوکارهای این کشتی و نیز ویژگی های آن در رابطه با انجام مانور با سرعت های مختلف کنترل شده بود. توجه خاصی نیز به فرایندهای تاکتیکی و روش های استفاده از تسلیحات این کشتی نیز شد. در گذشته پوتین متوجه شده بود که این ناو محافظ به مدرن ترین سیستم های موشکی مافوق صوت Zircon مجهز است که در دنیا مشابهی ندارد. بنابراین باید گفت که آنچه تا چند هفته پیش قطعی بود این بود که طرح خارق العاده پوتین قرار بود در ژانویه 2023 محقق شود.

چنانچه نهادهای مطبوعاتی رسمی روسیه هنوز این موضوع را محرمانه نگه داشته اند، تنها خبری که در اختیار داریم از خبرگزاری تاس دریافت شد که به سه روز پیش مربوط می شود. در بیانیه این خبرگزاری روسیه تأکید شده است که ناو آدمیرال گورشکف در سال 2023 گروه رزمی نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه را هدایت خواهد کرد. این ناو قرار است مأموریت رزمی خود را در دریا از ژانویه 2023 آغاز کند.

این برنامه بخشی از طرح 22350 نیروی دریایی روسیه به منظور تولید ناوهای جنگی است که قادر هستند تهدیدآمیز باشند. این طرح در سال های دهه نود به منظور جایگزین کردن ناوهای قدیمی عصر شوروی راه اندازی شده بود. آنچه باعث نگرانی شده مجهز بودن این غول دریایی به موشک های مافوق صوت Zircon است که برای هدف قرار دادن یگان های دریایی بزرگ اعم از ناوهای هواپیمابر، کشتی های کروز و ناوشکن ها طراحی شده اند.

اعلان پوتین مبنی بر استقرار موشک های مافوق صوت به 21 دسامبر گذشته برمی گردد لیکن اخبار مربوط به آزمایش آنها به دست‌کم ماه مه 2022 یعنی چهار ماه پس از آغاز جنگ علیه اوکراین مربوط می شود. پرتاب آزمایشی آن در روز 28 مه در پرده ای از ابهام باقی مانده بود.  موشک های Zircon قادرند با سرعت تقریبی 11 هزار کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 30 الی 40 کیلومتر و در هوای سرد حرکت کنند.

منبع: ایل جورناله (ایتالیا) / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: روسیه ناو روسی روسیه و اروپا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین روسیه و اوکراین ناو هواپیمابر موشک زیرکن ولادیمیر پوتین


( ۲۲ )

نظر شما :

علی ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۱
روسیه کلا یک ناو هواپیمابر قدیمی و فرسوده بیشتر ندارد. بهتر است مترجم سایتتان را عوض کنید.
کیومرث ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۸
سپاس