اسرائیل: در جام جهانی قطر با چالش روبرو هستیم

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۰۱۶۲۳۷ سرخط اخبار

 بایکوت رسانه ای رژیم صهیونیستی در جام جهانی قطر و حمایت همه جانبه تماشاگران و فوتبالیست ها از ملت فلسطین باز هم صدای وزارت خارجه این رژیم را در آورد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سایه بایکوت رسانه ای و انزوا و مشکلاتی که خبرنگاران صهیونیست در جام جهانی قطر با آن مواجه شده اند، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: "جام جهانی قطر از اهمیت زیادی در اسرائیل برخوردار است و بسیاری از خبرنگاران به قطر رفتند تا این رویداد را پوشش دهند."

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در عین حال افزود: تیم سخنگوی وزارت خارجه تماس های مستقیم و مداوم با خبرنگاران و گزارشگران دارد تا از تجربه ها و چالش هایی که در پوشش مسابقات با آن مواجه هستند، مطلع شوند.

در نوامبر گذشته رژیم صهیونیستی با دادن هشدار به صهیونیست ها از آن ها خواست که در جام جهانی قطر حضور پیدا نکنند زیرا خطر جانی برای آن ها به همراه دارد.

تل آویو این هشدار را در سطح سوم طبقه بندی کرده بود؛ یعنی یک درجه کمتر از هشدارهایی است که درباره کشورهای متخاصم با رژیم صهیونیستی می شود.

برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ارزیابی های روزانه از اوضاع جام جهانی قطر کرده است و صهیونیست های حاضر در این مسابقات اعلام کرده اند که مورد خصومت و دشمنی از سوی شهروندان قطری و شهروندان عربی حاضر در این جام قرار گرفته اند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این نسبت به روش برخورد با خبرنگاران صهیونیست حاضر در جام جهانی قطر نزد "فیفا" و دوحه اعتراض کرده بود.

خبرنگاران صهیونیست اعلام کرده بودند که تماشاگران و شهروندان عرب بعد از مطلع شدن از هویت آن ها، حاضر به مصاحبه با آنان نمی شوند.

ویدیویی هایی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شد نیز نشان دهنده همین امر است. حمایت همه جانبه تماشاگران و فوتبالیست های عرب از ملت فلسطین در جام جهانی قطر بیانگر شکاف موجود بین موضع سازشکارانه برخی حکام عرب و موضع ملت های آنها است که سازشکاری را رد می کنند و بر ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید دارند.


نظر شما :