امیرعبداللهیان: نگرانی‌های امنیتی اردوغان را به بشار اسد منتقل کردم

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۰۱۲۹۳۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار اخیرش با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق گفت: در این دیدار نگرانی‌های امنیتی که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور در سفر چند روزه قبل به آنکارا با من در میان گذاشتند به آقای اسد منتقل کردم.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اینستاگرام خود در ارتباط با سفر اخیرش به دمشق و دیدارش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نوشت: «در سفرم به سوریه به دیدار رئیس جمهور جناب بشار اسد رفتم. به ایشان گفتم سفر اخیر شما به تهران نقطه عطفی در مناسبات دو جانبه و در پیشبرد روابط دو کشور است. ایشان نیز دراین خصوص معتقد بودند که روابط ایران و سوریه در بیش از ۴۰ سال اخیر همیشه رو به رشد بوده و فراتر از روابط دو جانبه، یک همپیمانی راهبردی است.

در این دیدار حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به آقای اسد گفتم سکوت غربی‌ها به این تجاوز آشکار را نشانه استانداردهای دوگانه این کشورها می‌دانم.

همچنین در این دیدار نگرانی‌های امنیتی ترکیه که رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در سفر چند وقتم به آنکارا، با من در میان گذاشتند به آقای اسد منتقل کردم و با صراحت گفتم موضع جمهوری اسلامی ایران، حل مسائل از راه گفت‌وگو و همکاری است و مخالف توسل به زور و هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه خواهیم بود.

اقای بشار اسد نیز بر اهمیت این سفر در شرایط کنونی تاکید کرد و معتقد بود با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی، وضعیتی در حال شکل‌گیری است که موازنه را در منطقه تغییر می‌دهد. ایشان همچنین آمادگی کشورش را برای استقبال از هرگونه راه‌حلی مبتنی بر گفت‌وگو و با کمک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و ابراز داشت از این‌که جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه‌حل سیاسی در منطقه است، خرسند است.»

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :