امیر عبداللهیان در دیدار با بشار اسد در سوریه ما با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالفیم

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵ کد : ۲۰۱۲۹۳۵ سرخط اخبار

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور تبادل نظر و گفت‌وگو با مقامات عالی سوریه در دمشق به سر می برد، با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات، حسین امیر عبداللهیان ضمن ابلاغ سلام های مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان، سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و آن را در پیشبرد روابط دو کشور موثر و پر ثمر ارزیابی کرد.

وی با تقدیر از تلاش های دولت و رییس جمهور سوریه در تحکیم وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور اظهار کرد:  مخالفان مشخص تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تلاش دارند وضعیت این کشور را به هم بریزند.

امیر عبداللهیان حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و سکوت محافل غربی و عدم واکنش کشورهای مدعی غرب را نشان دهنده استانداردهای دوگانه این کشورها خواند.

وی افزود: عدم برخورد جدی با اقدامات مخرب تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست و این موضع آنها موجب افزایش جسارت رژیم نژادپرست صهیونیستی برای تلاش به منظور بر هم زدن اوضاع سوریه می شود.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: ما نگرانی های موجود را درک می‌کنیم ولی با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالفیم. معتقدیم مشکلات را بایستی با گفت‌وگوهای مستقیم و از طریق همکاری با یکدیگر حل و فصل و نگرانی ها را رفع کرد.

رییس جمهور سوریه: وضعیتی در حال شکل گیری است که موازنه را در منطقه به نفع ما تغییر می دهد

در این دیدار، رئیس جمهور سوریه سفر وزیر امور خارجه ایران به دمشق در شرایط کنونی را با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی با اهمیت خواند و افزود: وضعیتی در حال شکل گیری است که موازنه را در منطقه به نفع ما تغییر می دهد.

 وی کشورهای غربی را به تحریک اوضاع در سوریه به منظور تسویه حساب، رقابت و امتیازگیری از طرف های دیگرمتهم کرد.

 بشار اسد با اشاره به نگرانیها و خطرات موجود در منطقه اظهار کرد: بعضی از این موضوعات بین کشورهای منطقه مشترک است و باید از طریق راه حل سیاسی و گفت‌وگوهای مشترک مورد حل و فصل قرار گیرد. خوشحالیم که در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه حل سیاسی در منطقه است.

وی تاکید کرد: ما از راه حلی که سوریه را از جنگ دور کند استقبال می کنیم.

رئیس جمهور سوریه، روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورش را یک رابطه همپیمانی راهبردی خواند و افزود: طی ۴۰ سال گذشته شاهد روابط رو به رشد بین دو کشور بوده ایم.

وی فلسطین را موضوع مورد توجه مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و یادآور شد: با توجه به فشارها بر روی کشورهای محور مقاومت، یک هم پیمانی شکل گرفته که هم پیمانی اراده ها در رویارویی با نظام سلطه است و البته کشورهای کمی در دنیا دارای چنین اراده ای هستند.

انتهای پیام


نظر شما :