روند نزولی نفت معکوس شد

۱۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۴ کد : ۲۰۱۲۹۱۵ سرخط اخبار

قیمت نفت برنت پس از سقوط شدیدی که روز گذشته در واکنش به تصمیم اوپک پلاس داشت، ابتدای معاملات روز جمعه را با افزایش آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۸۳ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۹ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت برای تحویل در اوت، با ۷۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، ۱۰۶ دلار و ۴۶ سنت بود. نفت برنت روز پنج شنبه حدود سه درصد ریزش قیمت داشت.

گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس شامل روسیه پس از پایان نشستهای دو روزه، توافق کردند استراتژی تولید فعلی را حفظ کنند اما از صحبت درباره سیاست تولید پس از سپتامبر، خودداری کردند.

وزیران اوپک پلاس در نشست قبلی، تصمیم گرفتند به جای افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز، تولید را در هر یک از ماههای ژوییه و اوت به میزان ۶۴۸ هزار بشکه افزایش دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد در سفر ماه آینده به ریاض، عربستان سعودی را برای افزایش تولید نفت به منظور کنترل قیمتها، مستقیما تحت فشار قرار نخواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، در نروژ ۷۴ نفر از کارکنان نفتی فراساحلی در سکوهای شرکت اکوئینور از پنجم ژوییه دست به اعتصاب خواهند شد که باعث توقف حدود چهار درصد از تولید نفت این کشور می شود.


( ۲ )

نظر شما :