جنگ اروپا و روسیه در انتظار پیوستن فنلاند به ناتو

لهستان خود را آماده جنگ می کند

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۲۱۴۹ اخبار اصلی اروپا
اخیرا لهستان از نیت خود برای ورود نظامی به داخل سرزمین اوکراین به بهانه بازپسگیری اراضی تاریخی لهستان در آنجا به ویژه در غرب اوکراین خبر داده است.
لهستان خود را آماده جنگ می کند

نویسنده: عبدالمنعم ابراهیم

دیپلماسی ایرانی: چرا پیمان ناتو برای الحاق فنلاند و سوئد به این ائتلاف علی رغم آگاهی از خشم مسکو تلاش می‌کند؟ این مسئله به نقشه ایالات متحده آمریکا برای افزایش دامنه درگیری نظامی علیه مسکو در اروپا مرتبط است و این امر محقق نخواهد شد اگر فنلاند و سوئد و نیز اتریش و سوئیس خارج از ناتو باقی بمانند. به ویژه فنلاند که مرزهای جغرافیایی طولانی با روسیه در شمال دارد و این امر فشار نظامی مضاعفی را بر مسکو برای تامین امنیت مرزهای اروپایی‌اش تحمیل می‌کند.

در این راستا مسکو اعلام کرد که هدف ناتو ادامه گسترش به سوی مرزهای روسیه و ایجاد جبهه دیگری برای تهدید نظامی است و تاریخ در مورد دلایلی که فنلاند با از دست دادن استقلال در تصمیم گیری، سرزمین‌های خود را به جبهه‌ای برای رویارویی با روسیه تبدیل می‌کند، قضاوت خواهد کرد. 

بنابراین ناتو با الحاق فنلاند و سوئد گام‌های سریعی برای گسترش به سمت شرق برمی‌دارد و این همان علتی است که مسکو را به انجام عملیات ویژه نظامی در اوکراین وادار کرد.

این مسئله بدین معناست که ناتو برای جنگ با روسیه در آینده نزدیک تلاش می‌کند و این همان چیزی است که واشنگتن برای آن نقشه می‌کشد. اگر روسیه با ائتلاف ناتو در اروپا در سطح نظامی برخورد کند، لهستان راس رویاروی نظامی آتی خواهد بود. این روزها تدارکات و مانورهای نظامی فشرده (لهستان با مشارکت نیروهای ناتو) در حال تدارک دیدن در مرزهای لهستان و اوکراین است.

همچنین اخیرا لهستان از نیت خود برای ورود نظامی به داخل سرزمین اوکراین به بهانه بازپسگیری اراضی تاریخی لهستان در آنجا به ویژه در غرب اوکراین خبر داده است.

البته آمریکا بیش از همه مشتاق اجرای جاه‌طلبی های توسعه طلبانه لهستان در داخل خاک اوکراین است و شور و شوق مشابهی از جانب بریتانیا وجود دارد و هر دو کشور همچنان به تامین تسلیحات پیشرفته، رادارهای نظامی و موشک به دولت (زلنسکی) در اوکراین ادامه می دهند.

بنابراین آمریکا و ناتو در حال آماده شدن برای یک جنگ گسترده علیه مسکو هستند که شعله آتش آن لهستان مشتاق به جنگ خواهد بود. لهستانی که دشمنی آشکاری با مسکو دارد؛ اما این رویارویی نظامی همه جانبه در انتظار پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو است تا به این ترتیب تمام مرزهای جغرافیایی روسیه به روی اقدام نظامی باز باشد و در نتیجه تمام جبهات علیه روسیه در شرق و شمال باز شود.

این یعنی روسیه خود را در برابر جنگی گسترده در سراسر اروپا و نه فقط اوکراین، خواهد دید و این امر مسکو را احتمالا به سمت اتخاذ اقدامات نظامی و استفاده از تسلیحات پیشرفته و مهلکی سوق خواهد داد که هنوز در جنگ اوکراین استفاده نکرده است تا به وسیله آن کشورهای اروپایی را هدف قرار دهد که در جنگ علیه روسیه درگیر هستند.

منبع: اخبار الخلیج / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه اوکراین لهستان روسیه و لهستان روسیه و امریکا روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین روسیه و اروپا اروپا فنلاند اتحادیه اروپا سوئد عضویت فنلاند در ناتو عضویت سوئد در ناتو عضویت سوئد و فنلاند در ناتو سوئیس اتریش


( ۳۰ )

نظر شما :

علی ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۶
سوال ۱: آیا لهستان بدون اجازه ناتو می خواهد وارد جنگ نظامی با روسیه شود؟ آن هم در شرایطی که برگ برنده جنگ با اوکراین بوده و روسیه از بسیاری جبهه ها عقب نشینی کرده است. سوال ۲: آیا ناتو (با توجه به پیمان امنیت دفاع جمعی) تمایلی به درگیری مستقیم با روسیه دارد؟ اگر تمایل دارد چرا تاکنون این اقدام را انجام نداده است؟ سوال ۳: آیا لهستان برآورد لازم برای تامین سوخت، منابع غذایی را انجام داده است؟ سوال ۴: آیا اوکراین اجازه تصاحب (تصرف) سرزمین های خود را به لهستان می دهد؟ و بسیاری سوالات دیگر ...
بهرام ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵
روسیه در طول تاریخ کشوری سلطه گر بوده که اشغال بسیاری از سرزمینها از جمله لهستان و فنلاند را در کارنامه دارد به هر حال تاریخ سیری طولانی دارد یکبار فرصت توسعه طلبی به ملی چون روسیه را می دهد ویکبار فرصت انتقام برای مللی که در زمانی طولانی از روسها زخم خورده اند ،تنها راهی که به این منازعات پایان می دهد خلع سلاح تمام کشورها وتشکیل یک دولت جهانی است