ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است

حق دفاع مشروع ایران، محفوظ

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۰۵۳۰۱ خاورمیانه انتخاب سردبیر
احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی گفت: ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است و اگر قرار به ناامنی چه در زمین، هوا و دریا باشد جمهوری اسلامی ایران به آن پاسخ خواهد داد.
حق دفاع مشروع ایران، محفوظ

دیپلماسی ایرانی: احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن گفت: ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است و اگر قرار به ناامنی چه در زمین، هوا و دریا باشد جمهوری اسلامی ایران به آن پاسخ خواهد داد.

احمد دستمالچیان کارشناس خاورمیانه و سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی در خصوص تحرکات گروهک های ضد انقلاب در جوار مرز ایران در اقلیم کردستان عراق و لزوم مقابله با آنها در چارچوب حقوق و عُرف بین المللی اظهار داشت: ایران در طول سالیان گذشته ثابت کرده است که با نقض امنیت ملی خود در هر سطحی مسامحه نخواهد کرد و با آن به طور جدی برخورد خواهد کرد. 

وی گفت: در گذشته نیز چنین بوده، زیرا این حق مشروع و قانونی ایران است که به گروه یا کشوری که بخواهد امنیت ملی اش را به خطر اندازد پاسخ دهد.

سفیر پیشین ایران در اردن تصریح کرد: در گذشته نیز ایران به این قبیل اقدامات پاسخ داده، چرا که ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است و اگر قرار به ناامنی چه در زمین، هوا و دریا باشد جمهوری اسلامی اسلامی ایران در قالب و چارچوب حقوق بین الملل به آن پاسخ خواهد داد و این حق قانونی هر کشوری از جمله ایران است که با تهدیدات علیه منافع و امنیت ملی خود برخورد کند. 

وی ادامه داد: معمولاً مقامات کردستان عراق مخالف چنین اقداماتی بوده اند و اعلام کرده اند به استفاده از آن منطقه برای حمله به ایران را اجازه نمی دهند ولی اگر کوتاهی در این زمینه انجام دهند باید بدانند ایران تلافی خواهد کرد.

دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و دولت مرکزی عراق در زمینه های امنیتی همکاری های گسترده و خوبی دارند و بعید است که دولت مرکزی عراق راضی به این اقدامات تروریستی علیه ایران باشد و تا به حال اقدامات خوبی در برابر این حملات انجام داده اند که امیدواریم ادامه دار باشد.

کلید واژه ها: خاورمیانه ایران امنیت ایران جمهوری اسلامی ایران


( ۷ )

نظر شما :

ناشناس ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۷
فدوی نیست که برای هم ایران قندیل نشینش نظر بده یا تو خواب بعد از ظهری مونده
ناشناس ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۱
شایدم رفته برای تجزیه ی بقیه ی عثمانی روزشمار کار بگذاره .
ایرانی ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۲
جناب فدوی چرا از کردهای تروریست حمایت نکردی خواب موندی این برادر امروز حقیقت را گفته
فدوی ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۴
فدوی هم نیاز به استراحت داره .
فدوی ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵
به ناشناس ۲۳:۱۲ یک ایرانی هیچ وقت به ملتها تهمت نمی زنه . نام دیگری برای خودت انتخاب کن و از نام مقدس ایران خرج نکن . این نام صاحب داره به قدمت چند هزار سال .
علی ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵
بچه ها فدوی همون اسلام ذوالقدره!
خسرو ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰
آفرین به این سفیر-- به نظر من وقتش بود که ایران قبل ازورود طالبان به هرات ، آنجا را با کمک به اسماعیل خان والی هرات کنترل میکرد یا هروقت که لازم باشد در شمال عراق به وسیله نیروهای حشدالشعبی -- پژاک را تنبیه کند فضای جدید سیاست جهانی به قدرت های منطقه ای اجازه چنین کارهایی را میدهد با علم به نوشته برخی در جواب من -- حتی اگر پهپادی از جمهوری آذربایجان (به فرض اسراییلی ) به حریم ایران وارد شود باید محل پایگاهی آن بمباران و نابود شود