تظاهرات در افغانستان، اولین چالش برای طالبان

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۰۵۲۳۵ اخبار اصلی عکس نوشته
تظاهرات علیه به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در بسیاری از شهرهای این کشور از جمله در کابل که در هفته گذشته سقوط کرد، در جریان است. این تظاهرات سراسری اولین چالش گسترده طالبان قلمداد می شود و این در حالی است که این گروه سعی دارد مجددا برند سازی کند و نشان دهد از پیشینه افراطی و جهادگرایی خود فاصله گرفته است. نحوه برخورد طالبان با این تظاهرات سراسری می تواند سنجشی مناسب برای میزان تغییر ادعایی این گروه باشد.
تظاهرات در افغانستان، اولین چالش برای طالبان

کلید واژه ها: افغانستان سقوط کابل طالبان افغانستان گروه طالبان


( ۳ )

نظر شما :

فدوی ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۸
طالبان نیامده که بماند . طالبان آمده تا حضور بعدی آمریکا در افغانستان را ، هم برای مردم افغانستان ، هم برای کشورهای منطقه و هم برای افکار عمومی خود آمریکا ، موجه نماید . زمانی که میل به حضور مجدد آمریکا در افغانستان به حداکثر رسید ( شاید یک ماه و شاید یک سال بعد ) آنگاه آمریکا رمبووارد وارد افغانستان شده و برای مدتی طولانی دهان مخالفان حضورش را خواهد بست . در شطرنج سیاست قوی که باشی به اندزۀ یک وزیر و دو رخ از دیگران جلوتری .
علی ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۱
گذشت ان زمان که یک پاسبان حکومت میکرد ،مثلی است گویند، انزمان که اولاد وطن خام ونا اگاه بودند، اخ چه دوران با صفایی بود برای حکمرانی، ولی حالا دیگه کار به رژیم های طالبان وامثالهم به اسانی قدیم نخواهد بود.
عارف ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰
فدوی جان عالی تحلیل کردی دقیقا همینه