آغاز واردات برق از جمهوری آذربایجان

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰ کد : ۲۰۰۳۱۶۴ سرخط اخبار

سخنگوی صنعت برق گفت: به منظور کاهش محدودیت‌های تامین برق از روز پنجشنبه گذشته واردات برق از جمهوری آذربایجان آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان، واردات برق از این کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۳مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود.
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: میزان برق وارداتی از این خط انتقال تا ۱۳۰مگاوات در ساعت پیک مصرف قابل افزایش است.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، افزود: در کنار بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی با سهم پنجاه درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار، گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.
رجبی مشهدی ادامه داد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و  استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت گرم روز(۱۲ تا۱۸) مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق گفت: هفته آینده که هفته گرمتری خواهد بود اوج نیاز (پیک) مصرف به ۶۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

«مصطفی رجبی مشهدی»  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: رسیدن به این اوج نیاز مصرف، رکورد تازه ای برای صنعت برق خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که بتوان ۵۴ هزار مگاوات از این میزان را تولید برق کرد.


( ۶ )

نظر شما :

ایرانی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۵
یکی از نتایج خوب آزاد سازی مناطق شیعه و مسلمان قره باغ از دست ارامنه اشغالگر همین است که رابطه میان دو کشور شیعه آذربایجان و ایران بهتر شده و کشور اذربایجان باراحتی خیال برای توسعه این مناطق قدم بر می دارد و نیاز برق کشور مان را با همکاری دو طرفه در اوج مصرف تابستان به راحتی تامین می کنندزنده با اذربایجان و ایران
مهدی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۴
به عراق و افغانستان برق صادر میکنیم از آذرباییجان که دنبال تجزیه ایرانه برق وارد میکنیم چه تراژدی مسخره ای
فدوی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۴
آقا مهدی ، آذربایجان دنبال تجزیه ایران نیست . شاید در ذهنشان باشند اما در عمل خیر . کشوری که با شش قدرت برتر جهان بر سر یک میز می نشیند و چانه زنی می کند ( شما بگویید برای گرسنگی ایران من می گویم بابت قدرت ایران ) بسیار بزرگتر از آنست که در تصور کشورهای کوچک اطرفش بگنجد که بخواهند برای ایران توطئه کنند . مشکل آنها حتی درشت تر شان مانند عربستان ، آنست که اختیاری از خودشان ندارند و زیر پوستی توسط سرویسهای امنیتی ، جاسوسی و اقتصادی کشورهای غربی اداره می شوند .
به فدوی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۷
زدن خود به اون راه خیلی راحته نگاهی به تحرکات ترکها در آذرباییجان ، همدان ، گیلان و ...داشته باشید اگه همه اینها هم براتون کافی نیست نگاهی به گفته های مهرعلیزاده داشته باشید که تا خوزستان و ترک زبان میدونه فکر کردی ترکها چطور به گیلان و مازندران رسوخ کردن ؟ روحانی ترک زنجانی مهاجر در گیلان ادعا داره باید قدرت و در رشت به دست بگیرن حتما باید به استان من و شما هم نفوذ کنن تا باورتون بشه ؟ نگاهی به تحرکات جمهوری آذرباییجان و تبلیغاتش در اروپا نسبت به ایران داشته باش نگاهی به نقشه ها و جعل تاریخی که باکو میکنه داشته باش از کل حرف من فقط تجزیه طلب بودن آذرباییجان و گرفتی اونکه جای خودش هست چرا باید به عراق و افغانستان برق صادر کنیم که بجاش از جمهوری تازه به دوران رسیده آذرباییجان برق وارد کنیم چه سریع هم موضع میگیرید در برابر حقیقت
مصطفی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰
کاربری که به نام ایرانی کامنت میذاری و موذیانه ایران و تحقیر میکنی ایران نیاز به واردات برق نداره کافیه صادرات برق رو متوقف کنه اگه واقعا اونطور که ادعا میکنی ایرانی بودی اینجوری کامنت نمیذاشتی سر برق هم موضوع قره باغ و عقده های قومی قبیله ایت از ارامنه رو نمیکشیدی وسط
ابراهیم قدیمی ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰
برای کاهش مصرف برق استفاده ازوسایل کم مصرف برق کمک زیادی به صرفه جوئی مصرف برق میکند۔امروزه یخچال وفریزر هائی تولید میشود که مصرف برق ان کمتر از نیمی از مصرق تولیدات قدیمی است۔لامپ کم مصرف کمک است۔نلویزیون های امروزی مصرف بسیار کمتری دارند وقیمت مناسب تری هم دارند۔میتوان لامپ کم مصرف باقیمت نازل ویا مجانی در اختیار منازل قرار داد نا بمصرف ان عادت کنند۔یخچال که بخش عمدهای از مصرف خانگی است را میتوان باقیمت مناسب با یخچال های جدید تعویض کرد۔بابکارگیری وسایل کم مصرف میتوان تا نیمی از مصرف برق خانگی کم کرد۔تهیه وتوزیع نوشتارهای کوتاه اموزشی وبرنامه های اموزشی نلویزیونی به کاهش مصرف برق کمک میکند