عادی سازی روابط یعنی انکار حق و پیروزی باطل

اسرائیل دنبال ژاندارم خلیج فارس است کشورهای عربی هم کمکش می کنند

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۹۵۹۱۸ اخبار اصلی خاورمیانه
 برخی نظام های حاکم بر جهان عرب امروزه با کنار گذاشتن همه گزینه ها و پذیرش معامله قرن وعادی سازی روابط، خود را به پرتگاه انداختند و این گونه دشمن را توانمندتر وآن را از هر گونه جنایت و گناه تبرئه کرده اند.
اسرائیل دنبال ژاندارم خلیج فارس است کشورهای عربی هم کمکش می کنند

نویسنده: علی بن مسعود المعشنی

دیپلماسی ایرانی: به نظر می رسد برخی از نظام های حاکم در جهان عرب از طریق عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تصمیم به خودکشی گرفته اند چرا که این اقدام به معنای به رسمیت شناختن "حق" این رژیم در اشغال اراضی، هتک حرمت و ریختن خون عرب ها در سرزمین فلسطین است.

رژیم صهیونیستی در اصل از چند باند تبهکار تشکیل شده است که از طریق انگلیس و حمایت آژانس بین المللی یهودی ها، یهودیان جهان را به مهاجرت به "سرزمین میعاد" یعنی فلسطین تشویق کرد. سرزمین میعاد در واقع همان جایی است که در کتاب های آسمانی از آن به عنوان سرزمین محشر ومجازات نهایی یهودیان یاد شده است واز همین رو یهودیان "عاقل" در جهان از آن دوری جسته و به آن دسته از کسانی که دروغ فلسطین، سرزمین میعاد را باور کرده اند، "یهودیان احمق" می گویند.

 برخی نظام های حاکم بر جهان عرب امروزه با کنار گذاشتن همه گزینه ها و پذیرش معامله قرن وعادی سازی روابط، خود را به پرتگاه انداختند و این گونه دشمن را توانمندتر وآن را از هر گونه جنایت و گناه تبرئه کرده اند.

عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی کشورهایی که هیچ وقت طرف مستقیم نزاع عرب ها و صهیونیست ها نبوده اند، پیام ها و نشان هایی به همراه دارد که همگی منافع رژیم صهیونیستی و حامیان آن را تامین می کند و تبعات فاجعه باری برای کشورهای عربی، ملت ها و نظام های سیاسی آنها در پی خواهد داشت.

بی شک رژیم صهیونیسی از قدرت نظامی و اطلاعاتی کشورهای خلیج (فارس) هیچ واهمه ای ندارد بلکه در آینده خود با حمایت آمریکا واتحادیه اروپا، هر دو مورد را در منطقه رهبری خواهد کرد. این رژیم به دنبال ایفای نقش ژاندارم خلیج (فارس) و دریای سرخ به بهانه مقابله با "نفوذ ایران" است همچنانکه تلاش دارد با تکیه بر موضوع بهبودی روابط اقتصادی، مسیر سرمایه گذاری های مشترک عربی یا منطقه ای را به هم بزند و ذخایر و دارایی های این کشورها را تا آخر به پایان برساند.

 کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسراییل رو آورده اند باید به این چند نکته توجه کنند:
- رژیم صهیونیستی از زمان نبرد "کرامه" با اردن در سال 1968 تا کنون به هیچ پیروزی نظامی در مقابل عرب ها دست نیافته است.

- رژیم صهیونیستی پس از اشغال جولان در سال 1967، طایفه درزوی ها را در مقابل به رسمیت شناختن این رژیم، به تاسیس کشور دروزی تشویق کرد اما مخالفت دروزی های جولان با این پیشنهاد و پایبندی آنان به هویت عربی و سوری برای اسرائیل به مثابه یک شوک بود.

- رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قراردادهای امضا شده با عرب ها از جمله پیمان کمپ دیوید، وادی عربه و اوسلو پایبند نبوده و همواره این توافق ها را دروازه ای برای اجرای برنامه ها و نفوذ بیشتر خود دانسته است.

- سخن گفتن از عادی سازی روابط با اسرائیل در زمانی که مقاومت قدرتمند و صهیونیست ها ضعیف اند یعنی تلاش برای تضعیف مقاومت و حمایت از رژیم صهیونیستی است.

- عادی سازی روابط در زمان سرزندگی ایران انقلابی، بهبودی شرایط سوریه، حزب الله، انصار الله، گروه های مقاومت و الحشد الشعبی این معنا را دارد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن، از کشورهایی که به دنبال بهبودی روابط با آن هستند به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

- در سال 1982 ارییل شارون در روز روشن حرمت کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) در بیروت را نقض کرد در حالی که اسرائیل امروزه با ارسال پیامی به رهبران حزب الله از کشته شدن اشتباهی یکی از عناصر حزب الله در فرودگاه دمشق عذرخواهی می کند، جای تعجب است که در چنین شرایطی همچنان برخی به دنبال عادی سازی روابطند.

- باید به آنانی که در آرزوی استفاده از فنآوری وعلوم رژیم صهیونیستی هستند یادآور شویم که این رژیم پیش از این بذرها، کودهای فاسد و سرطان زا و ویروس های مهلک را به کشورهایی صادر کرد که پیشتر روابط خود را با آن عادی کرده بودند.

- عادی سازی روابط به معنای رویارویی حتمی نظام های رسمی و ملت های متبوعشان است. یعنی سرکوب ملت ها برای حمایت از رژیم و تاج وتخت است.

- عادی سازی روابط یعنی ارجحیت نظر 5 درصدی در مقابل عزم و اراده 95 درصدی است که نتیجه ای جز فروپاشی عناصر یک مجموعه واحد در پی نخواهد داشت.

این مساله یعنی گشایش مجانی و ناخواسته جبهه های مردمی و محور مقاومت علیه کشورهای عادی کننده روابط به جای اسرائیل است.

- رژیم صهیونیستی خیلی راحت و با تکیه بر قوانین موجود از جمله قوانین سرمایه گذاری های خارجی، خرید ملک برای اتباع خارجی با امتیاز اقامت دائمی، قانون اعطای تابعیت، قوانین رسانه ها، تاسیس مدارس، موسسات آموزشی خصوصی و... در کالبد این کشورها نفوذ خواهد کرد.
- رژیم صهیونیستی و حامیان آن با صهیونیستی کردن جامعه کشورهای عادی کننده روابط، زمینه صهیونیستی کردن این کشورها را فراهم خواهند کرد. در واقع این رژیم آنچه را که با جنگ آرزوی به دست آوردن آن را داشت، راحت و مجانی به دست خواهد آورد. این رژیم خیلی راحت می تواند برنامه یهودی سازی خود را در منطقه جغرافیای فاقد مصونیت همچون کشورهای خلیج (فارس) یپیش ببرد.

منبع: الرویه (عمان) / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: عادی سازی روابط با اسرائیل امارات متحده عربی اسرائیل ژاندارم خلیج فارس عربستان سعودی فلسطینیان اسرائیل و فلسطین


( ۱۲ )

نظر شما :

احمد محمود ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰
از نشریه وزینی مثل شما بعید است مقاله پرتی که بدیهیات را انکار میکند نشر بدهید.